World of Darkness MMO bude mít PvE, ale...
zdroj: tisková zpráva

World of Darkness MMO bude mít PvE, ale...

25. 4. 2012 15:50 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Spousta lidí má při vyslovení názvu World of Darkness hned před očima vynikající, v mnohém...

Spousta lidí má při vyslovení názvu World of Darkness hned před očima vynikající, v mnohém dosud nepřekonané, RPG Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Další pak ale mají za sebou i zkušenosti se „stolní maškarádou“, která představovala svět ještě mnohem širší, než jak jej představily Bloodlines. Takže když pak přijde řeč na World of Darkness MMO, nejde se ubránit touze po reálném herním zpodobnění stolního RPG.


A podle Reynira Hardarsona z CCP, který na hře pracuje, bychom se mohli dočkat něčeho podobného. WoD MMO totiž nebude ani ryze hororový ekvivalent EVE Online, ani (a to prý určitě ne) ekvivalent současných MMO, která nemají v CCP moc rádi. Co máme vlastně od tohoto kousku čekat?

Rozhodně ne klasický přístup MMORPG k hráči. Hardarson to vysvětluje na jednom příkladu. „Když jsem hrál Warhammer, nakonec jsem toho naprosto rozčílený nechal. Není mi pět let, nemusíte mě vodit za ručičku. Když chci jít do téhle jeskyně a umřít, je to můj problém“. Podle něj prostě vývojáři vytváří i v rámci otevřených MMO takovou hru pro jednoho hráče, kde vás bedlivě navádí, kam jít a kam radši ještě ne, nebo vám rovnou zavřou cestu. „Všichni chtějí kontrolovat směr a styl, jak se příběh vytváří, takže zapomínají na to, že lidé chtějí hrát spolu. O to se snažíme my v EVE“.

Což je neoddiskutovatelný fakt. EVE Online je na poli MMORPG naprostým exotem, hrou výjimečnou, s obsahem tvořeným hráči a tím pádem i proniknutelností pro nováčky o dost náročnější. World of Darkness by neměl být v této oblasti tak drakonický, ale určitě by se neměl blížit kritizovanému modelu.

„My dáváme hráčům do rukou spoustu moci, protože věříme, že i ty nejvlivnější pozice ve hře by měly být obsazené reálnými hráči. A Vampire: The Masquerade k tomu sedí. Je to o politice a mocenských hrách. Není náhoda, že jsme se spojili s White Wolf“, vysvětluje Hardarson. Nicméně, ústupek tradičnímu stylu MMO zde bude a to v podobě PvE. „Nemůžete být čistě, bez omezení sandboxoví. Problém leží v tom, že čirý sandbox je limitovaný jen pro hardcore hráče“. O tom už jsme psali a je to důvod, proč se EVE nikdy nestala masovou záležitostí, potažmo díky tomu stále prosperuje, jelikož nemá na tomto poli konkurenci.

CCP chce prostě vtáhnout dost nových hráčů a tak jim nabídne i možnost participovat v PvE. Zní to logicky, z někoho budete potřebovat pít krev. Na druhou stranu, PvE asi nebude nutností, protože, stejně jako v papírové předloze bude hlavní politika a intrikaření. „Můžete hrát jen společenskou cestou a budete stejně postupovat. Budete mít přátele, budete znát ty správné lidi, někomu pomůžete, on pak pomůže vám. Vlastně ani nemusíte hrát přímo ve hře“, vysvětluje vývojář. Ale pokud prý máte rádi PvE a nic jiného, i tak se bude moci hrát.

Vše zní velmi příjemně věrně předloze. Jde si představit mocenské kruhy v jednotlivých městech Camarilly i třebas osamělé smečky Sabbatu (pokud bude Sabbat hratelný). Jde odůvodnit z hlediska logiky herního světa jak politické zvíře, tak osamělého lovce či samotářského badatele. A hlavně, vše je o komunikaci a politice.

Nejnovější články