Už dříve proběhly internetem informace o tom, že hráč si bude muset bazarovou hru aktivovat za poplatek. Ten doposud nebyl známý a pořád není oficiálně potvrzený Microsoftem, ale podle nejmenovaného zdroje webu ConsoleDeals.co.uk by mělo jít až o 35 liber. To je poměrně hodně, když se v Anglii prodávají nové hry za cenu kolem 40 liber. Obchody tak prý budou nuceny prodávat bazarovky zhruba jen o deset procent levněji, než stojí plná hra. Což asi moc nepotěší hráče, kteří si dnes kupují (alespoň v Anglii) bazarovky zhruba za poloviční cenu.
Celý systém by měl fungovat tak, že hráči budou moct své zakoupené hry prodat jen v obchodech, které budou certifikované Microsoftem - obchodech, které Microsoftu odsouhlasí jejich speciální podmínky a implementují do svého obchodního systému cloudovou službu Microsoftu postavenou na platformě Azure. Obchod hru od hráče odkoupí, zaregistruje ji ve svém a Microsoftím systému, čímž dojde k jejímu vymazání z hráčova účtu - od toho zřejmě ona avizovaná (a vzápětí vyvrácená) nutnost pravidelného připojení k internetu alespoň jednou za 24 hodin. Proces prodeje bazarovek popsali na MCVUK.
Takže ano, bazarovky na Xbox One půjde hrát. Ale bude vás to možná stát výrazně víc než dnes. Hry budete moct prodat jen do některých certifikovaných obchodů a samotné obchody budou mít z bazarovek mizivé zisky. Mějte na paměti, že to jsou zatím všechno jen nepotvrzené zprávy. Pokud by se to ale ukázalo jako pravda, Microsoft by tím, alespoň pro svoji platformu, v podstatě ochromil bazarový trh. Ten je trnem v oku všem vydavatelům a vývojářům, protože z prodeje bazarovek nic nemají.
Otázka je co na to Sony. Můžeme se klidně domnívat, že z řešení Microsoftu mají vydavatelé radost a budou na Sony tlačit, aby zavedla podobný systém i pro hry na PlayStation 4. Pokud by na tyto podmínky Sony přistoupila, bazarovky by mohly v podstatě skončit. Kdyby ale Sony tlaku odolala a šlo by to tam normálně, mohli by si tím získat větší přízeň obchodů a samozřejmě i hráčů - levnější hry (z druhé ruky) jsou levnější hry.
Velké řetězce herních obchodů na tom nejsou kdovíjak úžasně a nemalé peníze generují právě z bazarovek - když se nemusí s nikým dělit, jde jim všechno do kapsy. Anglický GAME nedávno zavíral hromady poboček a propouštěl lidi. V poslední době klesají zisky i největšímu GameStopu, který to sice zkouší také v digitální distribuci, ale prodej krabicovek u něj hraje prim. Navíc když budou obě nové konzole propagovat své vlastní digitální distribuce i u velkých her... Kroky, které v oblasti bazarovek nakonec podnikne Microsoft, by mohly mít nemalý dopad na celý trh s krabicovými hrami.