V exkluzivitě The Witness pro PlayStation 4 nebyly peníze
zdroj: tisková zpráva

V exkluzivitě The Witness pro PlayStation 4 nebyly peníze

22. 2. 2013 12:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Exkluzivity, byť už jich dnes v AAA sféře tolik není, jsou pořád velmi důležité. Multiplatformovky vypadají na všech konzolích prakticky stejně a nějaké časově exkluzivní DLC na pár týdnů zase takový trhák není. Jenže s velkými náklady na vývoj už tolik 3rd party ekluzivit není, a tak se stále častěji setkáváme s ekluzivními “indie” hrami. Některé z nich to časem dotáhnou na PC i jiné konzole, jiné na své platformě zůstanou navždy. The Witness patří naštěstí do první kategorie a exkluzivně bude na PlayStation 4 jen po určitou dobu. Možná trochu překvapivě vypadlo z jeho tvůrce, Jonathana Blowa, že za dohodou o exkluzivitě nejsou žádné peníze.

Blow byl na tiskovce o představení PlayStationu 4 překvapením. Člověk, který vydal úspěšný a oceňovaný Braid v roce 2008 exkluzivně pro Xbox 360 (a později i PC), se najednou objevil na pódiu Sony a oznámil, že PlayStation 4 bude jediná konzole, na které se The Witness objeví. V rozhovoru pro Kotaku to potom upřesnil a jedná se o exkluzivitu pouze časovou a ve smlouvě vysloveně stojí, že se hra nesmí po určitou dobu objevit na “konkurenčních konzolových platformách”. Čímž se myslí Microsoft a Nintendo.

Blowovi tak nic nebrání vydat hru na iOS, Androidu a počítačích, klidně ve stejný den kdy vyjde PlayStation 4 verze. Toho se asi hned v den vydání PS4 verze nedočkáme - překážkou není smlouva se Sony, ale jeho malý tým, který současné vydání několika verzí hry najednou asi nezvládne. Ideálně by prý chtěl vydat hru na všech platformách ve stejný den, ale realita bude zřejmě jiná. Za několik měsíců či let se pak The Witness může klidně objevit na přístím Xboxu a Wii U, ale to prý záleží jen na případných jednáních s vydavateli a výrobci konzolí.

zdroj: Archiv

Trailer na The Witness, který byl na prezentaci PlayStationu 4

Rozhodnutí pro PlayStation 4 nebylo motivováno penězi, ale prostě se sešlo pár faktorů tak, že to nakonec bylo to nejlepší možné řešení. “Ve skutečnosti je to tak, že jsme malé vývojářské studio, a tak dokážeme vydat hru najednou jen na velmi malé množství platforem. Líbila se nám ta idea být na konzolích a původně jsme to chtěli udělat na PS3 nebo Xbox 360. Nakonec jsme se rozhodli ani na jednu z nich necílit, vzhledem k relativně slabému hardwaru. S postupemm času se nám posunulo i datum vydání a uvědomili jsme si, by bylo dobré vydat hru na start nové generace konzolí. I když jsme to chtěli původně vydat o dost dřív, jako třeba už teď,” řekl Blow v rozhovoru na Kotaku.

Wii U šlo prý z kola ven hodně rychle a pouze proto, že má taky relativně slabý hardware. Nakonec padla volba na Sony proto, že se The Witness jejich hlavounům líbila natolik, že dali Blowovi vývojářskou verzi konzole. Nakonec hru protlačili až k nejvyššímu managementu Sony, který rozhodl o tom, že se hra představí na pódiu při odhalení konzole. The Witness může být nakonec exkluzivní jen pro PS4 navěky, s portem na PC a třeba iOS a na jiných konzolových platformách se objevit vůbec nemusí. Ale může...

Nejnovější články