Na Cities: Skylines se začalo aktivně pracovat až poté, co EA poslední SimCity vydala s myriádou problémů. Vedení Paradoxu to neuteklo a schválilo Colossal Order vývoj jejich Cities. Tvůrci se přitom vývoje budovatelské městské strategie před vydáním nového SimCity hrozně báli - kdyby se to Maxisu podařilo, bylo by na ně asi logicky nahlíženo jako na levnou kopírku úspěšné a lepší hry. Porovnání by se v takhle malém žánru nevyhnuli, stejně jako se mu nevyhnou ani teď. Ale v současné době už jsou to právě oni, kdo žánru kraluje.
"V době vydání SimCity vývoj Cities: Skylines neprobíhal. Když ještě předtím SimCity oznámili, bylo mi jasné, že Paradox nikdy nepřesvědčíme, že bychom měli tuhle hru udělat. Ale nakonec nám dali zelenou a vývoj povolili, když viděli, co se se SimCity stalo. Myslím, že problémy po vydání SimCity nám v tomhle hodně pomohly," řekla v rozhovoru pro PC Gamer šéfka Colossal Order, Mariina Hallikainen.
Hallikainen přitom tvrdí, že podobnou hru chtěli udělat už od založení studia v roce 2009 - od té doby měli prý v hlavách SimCity 4, které pro ně bylo etalonem žánru. Jenže tehdy pracovalo pro studio pět lidí se zkušenostmi s vývojem mobilních her. Zkrátka museli nabrat zkušenosti, aby se do něčeho takového mohli pustit.
zdroj: YouTube.com
A co teď, po úspěšném vydání a prodaném půl milionu kusů? Je to jednoduché, přichází čas na podporu hry a další práci. Tvůrci prozradili, že po dohodě s Paradoxem chtějí své dílo rozšiřovat ve stylu Crusader Kings II a Europa Universalis 4. To znamená velké datadisky, mezi nimi menší DLC a vedle toho ještě bezplatné obsahové updaty pro všechny.
Jednou z prvních nových prvků budou například tunely nebo budovy evropského stylu. Multiplayer v plánu není a nepřišla na něj řeč ani při vývoji. Primárně prý kvůli omezenému rozpočtu a velmi malému vývojářskému týmu, čítajícímu jen něco kolem 13 lidí. V plánu je ale podpora modderské komunity. Vývojáři jsou prý nadšení a potěšení z toho, že na Steam Workshop je už přes 13 tisíc různých věcí do hry od fanoušků.
Tvůrci prý fanouškovský obsah zkouší a jsou opravdu rádi, že se kolem hry vytvořila tak kreativní komunita. S tím, jak pozitivně se o Cities: Skylines mluví, a jak je hra úspěšná, by se dalo čekat, že podpora v následujících měsících či letech bude poctivá a následovat by časem mohlo i pokračování. Ostatně, hra je zatím pořád na Steamu na první pozici mezi nejprodávanějšími tituly...