Ubisoft asi I Am Alive na PC nevydá kvůli pirátství
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft asi I Am Alive na PC nevydá kvůli pirátství

23. 11. 2011 19:28 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Akční survival hra ze zemětřesením poničeného Chicaga, I Am Alive, kterou vyvíjí Ubisoft Shanghai, by se k nám konečně měla dostat příští rok, ovšem jak se zdá, PC hráči mají smůlu.

Stanislas Mettra se totiž na rovinu vyjádřil, že hra vyjde asi jen na XBLA a PSN, protože na PC je prostě příliš mnoho pirátů.


„Ano, jasně slyšíme hlasité stěžování si PC hráčů na to, že hra nevyjde na jejich platformu. Ale je tu tolik stížností kvůli tomu, že nebude verze pro PC anebo protože si ji chtějí jednoduše zahrát? Koupí si ji, pokud ji vyrobíme?“. Celkem jasně tak naráží na problém toho, že velmi často jsou PC verze her silně kanibalizovány svými pirátskými kopiemi, na což nedávno naráželi i vývojáři z Bohemia Interactive, dle nichž na tři legální kupce přijde sto pokusů o online hraní ze strany "majitelů" ilegálních kopií.

Mettra tak nespadá do ranku těch, kteří tvrdí, že každý, kdo si hru stáhne, by si ji koupil. Naopak se ptá, zda je skutečně dost zájemců na to, aby se PC verze vyplatila. „Tohle je těžké, protože je na PC pořád tolik pirátství, a tak málo lidí za hry na PC platí. Musíme opravdu pečlivě zvažovat cenu výroby hry. Možná port na PC zabere dvanácti lidem tři měsíce, to nejsou nijak závratné náklady, ale pořád to jsou náklady. A pokud si hru koupí jen 50 tisíc lidí, nevyplatí se to“.

A tady je zakopán pes. Ne jen pro I Am Alive, ale pro mnoho podobných projektů, které nemají záruku, že bude PC základna natolik silná a uvědomělá, aby si ji koupila. Jsou určitě tituly, u nichž se tvůrci bát nemusí, ale I Am Alive je tím typem, který by prostě mohl být piráty „potopen“. A takových bude bezesporu mnoho. Jsou to bohužel rozhodnutí z nutnosti a rozumu, byznysmen si nikdy nešlape po potenciálním zisku... ale Ubisoft si zjevně v tomto případě spočítal, že výdělky by neospravedlnily náklady – a čas. Protože problém je v tom, že ani čísla v plusu nemusí v dané výši refundovat ony tři měsíce vývoje s dvanácti lidmi.

Na druhou stranu, odvážná investice by se mohla vyplatit. PC hráči už několikrát ukázali, že umí ocenit kvalitu, optejte se mnoha nezávislých vývojářů, kteří sice také trpí pirátstvím, ale přesto uspěli. Pravda, jedna věc je provoz nezávislého studia a druhá pobočky Ubisoftu. Ale kdo ví... času dost a třeba se komunita s větší propagací titulu posílí a přesvědčí vydavatele o vhodnosti této investice. Nebylo by to poprvé.

Nejnovější články