Ubi: Assassin’s Creed III je poslední z velkých dinosaurů
zdroj: tisková zpráva

Ubi: Assassin’s Creed III je poslední z velkých dinosaurů

6. 9. 2012 11:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Hry ze série Assassin’s Creed byly vždycky velké, o tom žádná. Assassin’s Creed III má být přímo masivní. Hra se dělá tři roky, pracují na ní stovky lidí. Málokteré vývojářské studio si může dovolit takový luxus. Ubisoftu se tehdy sázka na novou a docela originální značku a tématiku vyplatila a teď je z toho jedna z největších sérií. Jenže na jak dlouho? Samotní vývojáři teď přiznali, že jsou jedni z posledních, kteří dělají opravdu masivní tříáčkovou hru. Že je to vymírající druh. Dinosauři, kteří za čas prostě nebudou. Mohlo by to znamenat, že další díly Assassin’s Creed už budou menší, nebo dost odlišné?

“Tohle byla opravdu unikátní příležitost. Měli jsme zkušený tým, který na téhle sérii už nějakou dobu pracoval. Ubisoft plně podporoval naši snahu udělat něco obřího. Měli jsme na to skoro tři roky, což je dnes rarita. Jak technologie, tak hardware, už dospěly, takže jsme nemuseli ztrácet čas budováním základů. A v neposlední řadě je hráčská základna konzolí masivní,” pochvaloval si v rozhovoru pro Edge vzácnou shodu náhod kreativní ředitel třetího dílu, Alex Hutchinson, jak reportuje CVG.

Hned na to Hutchinson dodal, že se spousta těchto věcí změní. Ať už volbou samotných vývojářů a vydavatelů, nebo okolnostmi. Ostatně na Assassin’s Creed III prý pracovalo přes 600 vývojářů z několika studií Ubisoftu. Které jiné studio si může dovolit dát 600 lidí na jednu hru? Které jiné studio má vůbec 600 vývojářů k dispozici? Něco podobného si může dovolit maximálně tak RockStar, EA nebo Activision, ale že by to dělali u každé druhé hry, to se říct nedá. Není proto divu, že se tento typ tříáčkových masivních her změní a pravděpodobně vymře.

Za rohem jsou nové konzole a klasický cyklus se bude opakovat - než se s nimi vývojáři pořádně naučí, než se udělají nové enginy a nástroje, než se zajednou nové značky... Který vydavatel si bude moc dovolit investovat (hodně) desítek milionů dolarů, možná i přes 100 milionů, do vývoje jediné hry? Hlavně když jsou všude kolem nás příklady, jak to jde udělat jen v pár lidech a taky na tom jde vydělat majlant. Navíc i velká studia přičuchla k “jednodušší” práci, která nese víc. Epic se netají tím, že jim Infinity Blade vydělal víc, než Gears of War. A teď si u obou titulů vemte dobu vývoje, náklady na vývoj, marketing...

V Ubisfotu je v současné době bez pochyb rozpracovaný minimálně jeden Assassin’s Creed, který vyjde příští rok. Ten možná bude ještě taky pokračovat v tradici série a bude velký, ale co potom? Až vyjde další generace konzolí? Rozsekne se všechno na DLCčka, budou Online Passy povinné, budou hry menší, budou vyžadovat online a budou po vzoru Facebookových her hlavně sociální? Možná ne, ale občas se může zdát, že k tomu pomalu, krůček po krůčku, směřují i velké konzolové hry.

Nejnovější články