Tvůrci Last of Us se brání nařčení:  multiplayer není přílepek
zdroj: Sony

Tvůrci Last of Us se brání nařčení: multiplayer není přílepek

11. 12. 2012 18:14 | Téma | autor: Petr Poláček |

Zveřejnění nového příběhového traileru během předávání cen VGA, ale hlavně zveřejněný přebalu odhalující informaci o tom, že hra bude podporovat multiplayer, celou řadu hráčů výrazně aktivizovalo. Pod články se objevovaly nářky na to, že kvůli multiplayeru bude zase singleplayerová kampaň ošizená a bylo by obecně lepší, kdyby se tvůrci z Naughty Dog na mulťák úplně vykašlali a raději všechny své dostupné prostředky vložili do příběhového singlu.

Vývojáři z Naughty Dog možná po docela velké úspěchu multiplayeru v Uncharted 2 a 3, u nichž si nikdo nestěžoval, reakce hráčů překvapila. Možná si také řekli, že kdyby o multiplayeru něco prozradili, nebo si jeho oznámení vůbec nechali až na moment, kdy o něm budou chtít mluvit, aby mohli kritikům zacpat hubu něčím konkrétním, bylo by to lepší. Ale stalo se, o multiplayeru se ví a Arne Meyer, člověk starající se v Naughty Dog o komunitu, se rozlité mléko snažil stírat vysvětlujícími hláškami v diskusi na PS Blogu.

„Multiplayer v našich hrách nebereme jako přílepek. A také máme separátní týmy, které vždy pracují na rozdílných částech hry, tak se díky tomu může na single i multiplayerových komponentách hry pracovat na plno a v duchu našich představ o kvalitě,“ hřímá Meyer v jednom komentáři, ale neuvědomuje si, že vlastně neodpovídá na nářky hráčů.

Kdyby jeden z těch týmů, co maká jenom na multiplayeru, pracoval místo toho také na singlu, možná by na to konto byla příběhová část lepší - řeknou si nyní stejně hráči. Anebo taky ne. Nicméně je jasné, jak to Meyer myslím, což podtrhuje dalším pokusem o obhajobu: „Hlavně ale taky věříme, že náš multiplayer obstojí sám o sobě. Kdybychom měli pocit, že je ke hře pouze přilepení, vůbec bychom ho do ní nepřidávali. Od všech částí našich her chceme, aby byly špičkové, a k tomuto cíli se snažíme naší tvrdou prací přiblížit.“

  • zdroj: Archiv

 

Jsou to obvyklé fráze, ale vůbec se Meyerovi a Naughty Dog nedivím, že k nim sáhli. Stejně jako je vágní nařčení z toho, že kvůli multiplayeru bude singleplayer trpět, protože se neopírá o žádné konkrétní informace, tak vágní může být i odpověď, když Naughty Dog nechce o mulťáku zatím hovořit a tím pádem dodat konkrétní informace.

Znovu tedy zopakuju, že by kolem multiplayeru v The Last of Us nebylo takové halo, kdyby si Naughty Dog lépe zveřejnění informací o tomto podstatném herním prvku dopředu naplánovali a mohli konkrétně říci, o čem bude, jak podstatnou část hry tvoří a podobně. Alespoň mají lekci pro budoucí projekty.

Pokud jde o ony informace o multiplayeru, tak termín a způsob jejich zveřejnění ještě Naughty Dog nemají dle Meyerse rozmyšlené…. Alespoň, že už známe termín vydání hry, který byl stanoven na sedmého května příštího roku.

 

Nejnovější články