Tvůrce Kerbal Space Program začínal na amatérských raketách
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Kerbal Space Program začínal na amatérských raketách

29. 8. 2013 14:52 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Roztomilý vesmírný simulátor Kerbal Space Program roste doslova před očima. Dávno jsou pryč doby, kdy si hrdinní astronauti prvních verzí vystačili bez mapy, na fórech reportovali o pozorování UFO a celý projekt byl teprve v plenkách – KSP dnes umožňuje regulérní průzkum celé sluneční soustavy a budování vlastního komplikovaného programu. Hrají ji v NASA, utahují si v komentářích z videí RKA. O to zajímavěji zní příběh vzniku hry od Felipe Falangeho (na fórech jako HarvesterR), mladíka, který KSP od nuly vytvořil. Penny Arcade jeho osud zrekapitulovali.

Falange prý už v mládí, konkrétně v roce 2003, v patnácti letech, s kamarády budoval podomácku stavěné raketky, oblíbenou to kratochvíli každého gaučového hvězdoplavce. Dokonce se dostal i do fáze, kdy úspěšně zkonstruoval fungující dvoustupňovou raketu. Již tehdy ve špici střel posílal nahoru malé alobalové panáčky pojmenované z nějakého důvodu jako „Kerbos“. S postupem let se Falange musel s jejich obětováním bohu ohně rozloučit a čelit studiu i práci, tvrdým to aspektům reality. Falange měl však neskonalé štěstí při výběru svého následujícího zaměstnavatele.

Tím se stala marketingová společnost Squad, která se obvykle tvorbě hardcorových her nevěnuje. V rámci svého speciálního programu však Squad vyhlásil možnost navrhnout šéfům firmy svůj původní koncept, a Falange zkusil štěstí s jednoduchým prakonceptem KSP. Bossům se idea zamlouvala a Falange dostal zdroje na prvotní vývoj. KSP měla původně být pouze 2D hrou (raná verze je k dohledání zde).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak však práce rostla, zvyšoval se i podíl hratelnosti. V roce 2011 pak byla uveřejněna první verze, jenž neměla o moc více prvků, než stavění několika typů raket a jednoduchý let do kosmu. Fanoušci se však po jejím uveřejnění předháněli v modifikacích i soutěžích v prvním obletu kolem slunce jako diví...

Dnes je KSP sice již de facto dokončená, Falange však s vývojem rozhodně nehodlá seknout. Platí totiž, že nad KSP se po celou dobu jeho vývoje vznášel Damoklův meč. “V prvních verzích bylo velmi důležité, aby alespoň část verze byla hratelná. Na konec vývoje totiž mohlo dojít v kterýkoliv okamžik. (...) Neměli jsme ponětí, jak dlouho nám vývoj ještě vydrží, takže jsme předpokládali, že každý update může být tím posledním." Je tedy povzbudivou otázkou, jak moc ještě tým ze Squadu KSP rozšíří? Třeba by konečně do hry mohli dodat i pohon ve stylu projektu Orion, s čímž je autor tohoto textu otravoval na diskuzních forech už před dvěma lety…

Na každý pád se hodí si popkulturní fenomén jménem KSP oživit nebo objevit na stránkách hry. Původní text PA Report pak můžete projít zde.

Nejnovější články