Už v roce 2002 se stal z Désiletse kreativní ředitel a ještě v roce 2003 rozjel projekt, který je nyní jednou z největších a nejvýdělečnějších sérií vůbec - Assassin’s Creed. Po ohromném kritickém i komerčním úspěchu prvních dílů mu vedení Ubisoftu nabídlo novou pozici - kreativního ředitele celé značky Assassin’s Creed. Désilets ji hned nepřijal a začal se s vedením bavit o změně pracovní smlouvy a nových podmínkách. To bylo v roce 2010.
Na své pozici nebyl Désilets nutně nespokojený, ale když vvytvoříte takový masivní hit, chcete víc. Désilets chtěl po Ubisoftu větší kreativní svobodu a lepší finanční podmínky. Což nemusí znamenat jen standardní plat, ale také procenta z prodejů a různé bonusy. Ubisoft s jeho podmínkami nesouhlasil, a tak se 28. května 2010 rozešli. Désilets měl v pracovní smlouvě klauzuli o tom, že po určitou dobu nesmí pracovat pro konkurenci a nesmí k ní ani přetahovat zaměstnance Ubisoftu.
Společně s agenturou Creative Artists Agency, která ho zastupovala i po ukončení práce pro Ubisoft, vyjednal Désilets novou práci pro THQ Montreal. I přesto, že Désilets věřil, že klauzule o zákazu práce u konkurence už nebyla platná ani vymahatelná, nezačal pro THQ Montreal před vypršením předchozí smlouvy pracovat.
Brotherhood je poslední Assassin's Creed, na kterém se Désilets podílel.
Podle Désiletse je Ubisoft prý známý tím, že si své bývalé zaměstnance dokáže pohlídat, a pokud z nich někdo začne pracovat pro konkurenci dřív, než mu to dovoluje smlouva, je zle. Tomu se chtěl vyhnout, a tak do pracovní dohody s THQ Montreal vstoupil až poté. Se smlouvu a podmínkami, které mu Ubisoft odmítal dát.
I přesto se konfliktu s Ubisoftem nevyhnul, hlavně kvůli přebírání zaměstnanců. Désilets se bránil tím, že žaloba byla neopodstatněná a v říjnu 2012 Ubisoft všechny své právní kroky vůči svému bývalému tvůrci dobrovolně stáhnul. V THQ měl mít Désilets plnou kreativní svobodu a takové finanční podmínky, jaké si přál v Ubisoftu. Práce na novém projektu s označením 1666: Amsterdam začaly oficiálně 13. června 2011.
Do dvou let chtělo mít vedení THQ tzv. “přijatelný prorotyp” hry. Ten dostali ještě dříve. Finanční problémy THQ vedoucí k bankrotu nepřišly ze dne na den. Byly dlouhodobé. 1666 byl ve vývoji jen pár měsíců, když do THQ Montreal přišlo vedení THQ a Désiletsovi oznámilo, že se plánované vydání přesouvá z roku 2015 na rok 2014 a že hra vyjde na současnou generaci konzolí, namísto nové generace, jak se původně plánovalo. Snaha THQ vydat hru co nejdřív a zalepit tím některé finanční díry byla velká.
Désilets ještě před 30. červencem 2012 o finančním problémech THQ nevěděl, vydavatel ho na to formálně neupozornil. Pak nastala situace, kdy se muselo řešit, co s hrou dál. Na požádání Dave Gatohella, hlavního manažera THQ Montreal, ukázal Désilets onen “přijatelný prototyp” zástupcům Ubisoftu.
14. a 15 ledna 2013 následovaly předváděčky prototypu pro zástupce Warner Bros a Electronic Arts. Jestli měl o hru některý z těchto vydavatelů zájem a nakonec to nedopadlo kvůli něčemu jinému, bohužel nebylo v soudních spisech, ke kterým se dostal Game Informer, specifikováno. Jak už dlouho víme, tak 1666: Amsterdam nakonec skončil v Ubisoftu, i s Désiletsem. Ten je přesvědčen o tom, že právě jeho hra je jedním z hlavních důvodů, proč se Ubisoft rozhodl v aukci THQ Montreal koupit.
Désilets se několikrát sešel se šéfem Ubisoft Montreal na více či méně formálních jednáních. V nich byl Désilets ubezpečen, že Ubisoft je z jeho hry nadšený, chce ji dokončit a vydat. Také mu přislíbili, že obdoba původní smlouvy s THQ bude i v Ubisoftu, ale naznačili, aby byl otevřený i dalším jednáním.
Chvíli to i vypadalo, že si s Ubisoftem zase padnou do oka. Na schůzkách neřešili jen smlouvu, ale také technologie, najímání nových vývojářů, rozpočet a také kreativní stránku vývoje. Tyto debaty trvaly několik měsíců. Jenže když došlo na lámání chleba, tedy na novou smlouvu, jakýkoliv dialog šel stranou.
THQ Montreal, ambiciozní studio, které teď vlastní Ubisoft
Stará smlouva z THQ pořád platila, protože Ubisoft přebral THQ Montreal kompletně se vším všudy a tak přišlo na řadu její upravení pro potřeby nového majitele studia. Postupná jednání o nových podmínkách skončila emailem od právníka Ubisoftu, který tvrdil, že Ubisoft může vyvíjet a následně vydat 1666 i bez Désiletse.
29. března 2013 se Désilets sešel se samotným Yvem Guillemotem, hlavním šéfem celého Ubisoftu. Podle Guillemota dali Désiletsovi v THQ až příliš velkou kreativní svobodu a prý by pro Ubisoft nebyl tak dobře “kontrolovatelný”. Podle šéfa Ubisoftu byl Danny Bilson, toho času šéf hardcore her v THQ, doslova zoufalý, a tak Désiletsovi odkýval podmínky, které si tvůrce Assassin’s Creed nadiktoval.
Do 10. dubna měl Désilets na vybranou. Buď přijme novou smlouvu Ubisoftu, nebo ne. Guillemot osobně podepsal přerušení staré smlouvy z THQ a nechali ji Désiletsovi doručit 7. května 2013. Ještě ten den byl Désilets z kanceláří Ubisoftu vyveden ostrahou s tím, že mu osobní věci pošlou později.
Assassin's Creed IV: Black Flag. S ním už nemá Désilets nic společného.
Výsledkem toho je, že Désilets teď žaluje Ubisoft o 400 tisíc dolarů (čítají se do toho náklady na stěhování, hledání práce, výdaje, pojištění, neuvádení faktů a dezinformace a další položky) a práva na 1666: Amsterdam. Práva na svoji hru by měl Désilets dostat pouze v případě, že by Ubisoft její vývoj zrušil. Ten ale pouze lišáčky oznámil, že hra je v současné chvíli “pozastavena”. Ubisoft také tvrdí, že původní smlouva s THQ byla zrušena, takže podle nich Désilets ani o právo na 1666 žádat nemůže.
Když se na celou kauzu podíváte s odstupem, tak vlastně nejde ani o tolik peněz (v kauze Infinity Ward - Activison šlo o miliony dolarů), jako spíše o jakési zadostiučinění a samozřejmě práva ke hře. Ubisoft v ní vidí velký potenciál, Désilets zase svoje dítko. Pokud byli v THQ skutečně tak zoufalí, což vzhledem k jejich situaci pravděpodobně byli, že mu kývli na nereálné a nestandardní podmínky, nejde se divit tomu, že v podobné smlouvě nechtěli v Ubisoftu pokračovat. Zatím neoznámená 1666: Amsterdam, o které se nic neví, zůstává u Ubisoftu. Její osud, a dost možná i osud Désiletse, je teď v rukou soudů.