Torment: Tides of Numenera vyjde až příští rok
zdroj: Archiv

Torment: Tides of Numenera vyjde až příští rok

2. 11. 2015 14:27 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Asi nikdo nečekal, že stihne Torment: Tides of Numenera vydání ještě do konce roku 2015. Šlo ale o poslední aktuální datum, které ze studia inXile vzešlo poté, co definitivně padl podivně optimistický konec 2014 a následně půlka 2015. Nejnovější příspěvek na oficiálních stránkách definitivně potvrzuje, že vydání hry se přesouvá na rok 2016. Není divu, vždyť teprve teď hra prošla jedním z prvních alfatestů. Pozoruhodné ale je, že se ve stejném příspěvku loučí dosavadní lead designer Kevin Saunders a nahrazuje jej Chris Keenan.

Nejprve klíčové vyjádření Saunderse: „Jako s každým vydáním, i zde budou nevyhnutelné překážky, ale prozatím, jako dobře vyladěný motor, vše běží, jak má. Jsem hrdý, že jsem sehrál svou roli v budování onoho motoru, přičemž právě zde nejvíce našly uplatnění mé zkušenosti a schopnosti. Poté, co jsme vyřešili hlavní tvůrčí a produkční rozhodnutí a vývojářský tým se řítí plnou rychlostí směrem k dokončení hry, inXile a já jsme se rozhodli, že je čas, abych studio opustil. Jsem hrdý, že projekt nechávám ve schopných rukách a i když nevím, kde zakotvím, už se těším na všechny možnosti, jež přede mnou leží.“

Z výše řečeného bychom možná mohli vyčíst, že Saunders asi neodešel zcela dobrovolně. Stejně tak ale třeba ale už měl své práce dost a potřeboval změnu. A nebo se tento bývalý člen Obsidianu a šéf vývoje KOTOR 2 vrací zpátky do rodného hnízda, aby pracoval na RPG z World of Darkness, k němuž získal práva Paradox. Což už je hodně, hodně divoká spekulace.

Každopádně, jeho roli nyní bude zastávat Chris Keenan, který pracoval na stejné pozici u Wasteland 2 a nyní dokončené a vydané Director's Cut verze. Svou kariéru prý začal před patnácti lety jako tester u Briana Farga v Interplayi a v inXile je už dvanáct let. U Wasteland 2 se zjevně osvědčil, takže po dokončení prací i na rozšířené verzi, není důvod, proč jej nepřesunout k dalšímu velkému projektu studia.

zdroj: Archiv

Keenan píše: „Od této chvíle budu spravovat vývoj Torment: Tides of Numenera. Základní vize je jasně daná a společně s tvůrčím vedením Colina (McNaba), George (Zietse) a Adama (Heineho) plánujeme tuto vizi udržet. Jelikož se na projekt dívám čerstvým pohledem, mohu vás ujistit, že se jeví jako úžasný zážitek, který očekáváte a také si jej zasloužíte. Nicméně, abychom udrželi standard kvality, na jaký jste u nás zvyklí, nemůžeme tyto finální fáze uspěchat. Chceme si vzít všechen potřebný čas a to znamená vydání v roce 2016.“

Z kontextu dalších Keenanových prohlášení je jasné, že hra nikdy nemohla letošní vydání stihnout. Ačkoliv už byla k dispozici alfa a jsou hotové vizuální podoby levelů, pořád se řeší základní herní systémy, design levelů a uživatelské rozhraní. To, čeho se letos dočkáme, je betatest, tedy pokud vyjdou plány studia. Pokud bych měl spekulovat, Torment teprve teď bude těžit z plné pozornosti inXile, respektive jádra týmu, který pracoval na Wasteland 2. Je také otázka, zda prodlužující se vývoj (kickstarterová kampaň se zaplatila před skoro třemi roky) nešel na vrub Saundersova vedení projektu.

Tak či tak, spíše se zdá, že když nic jiného, vývoj by se měl urychlit. Z Keenanova vyjádření je jasné, že Torment: Tides of Numenera má nyní prioritní místo a začínají padat s poněkud větší jistotou řečená data. Jistě, říct, že hra vyjde v roce 2016 je tak vágní, jak to jen jde, ale slib bety ještě v budoucích dvou měsících už zní mnohem lépe. Je ale jasné, že co se týče příštího roku, rozhodně nevyjde plná hra jeho začátkem.

Nejnovější články