Oculu se zaměřuje na online streamování videí. Společnost byla založena v roce 2010, dva roky před příchodem Oculus Rift. Ačkoliv jsou oba produkty zjevně vcelku odlišné, nařčení Oculu zní, že streamování audiovizuálních produktů je rovněž jednou ze strategií Oculus Rift. Protože sledovat helmou něčí gameplay a otáčení cizí hlavou je zjevně to pravé, po čem všichni zákazníci touží, nejspíše každého napadne. Web Ars Technica k tomu ovšem dodává, že je tímto bodem zřejmě míněna možnost použít Oculus ke sledování "virtuálního kina", což už by mohl mít mlýn na vodu případné žaloby.
“Luckey (spoluzakladatel Oculus Rift) se naneštěstí rozhodl, že jednoduše přidá 's' k registrované značce Oculu a nazve svůj produkt online video distribuční sítí, Oculus. Mohl přitom přijmou libovolné množství jiných jmen," tvrdí prohlášení Oculu. Firma se rovněž dušuje, že lidé z Oculus Rift je v minulosti kontaktovali ohledně odkoupení značky pro streamování videí, což je další argument pro jejich filipiku. Zástupci Oculus Rift prozatím odmítli záležitost jakkoliv komentovat, tak doufejme, ze samého stresu potenciální soudní pře nevidí dvojmo...
No, na každý pád je z argumentů Oculu zjevné, že se v celé taškařici zřejmě dočkáme ještě výživné diskuze. Do dalšího vývoje situace se však nelze ubránit dojmu, že celá záležitost je vypečenou reklamou doposud neznámé streamovací společnosti...