Celý seznam pravidel na refundaci najdete zde, nicméně těžko hledat z uživatelského hlediska nějaké háčky. Dvě hodiny na otestování hry jak z hlediska hardwarové náročnosti, tak zábavnosti bohatě stačí. Refundace se týká i DLC s výjimkou těch, která okamžitě způsobí nezvratnou změnu ve hře (tedy vám třeba dají level zdarma apod). Předobjednané hry můžete refundovat před vydáním a nebo opět v čtrnáctidenní respektive dvouhodinové lhůtě.
Co se týká in-game nákupů, Steam logicky může garantovat refundaci jen u těch z dílny Valve. Refundaci vám nabídne pokud jste takto nakoupený obsah nepoužili a do dvou dnů od nákupu. Pokud koupíte ve Steam Store bundle, ony dvě hodiny se počítají pro všechny hry dohromady, přičemž chcete-li vrátit peníze za celý bundle, nesmí v něm, logicky, žádná část chybět (tedy nemůžete dát jednu hru kamarádovi a pak chtít peníze za bundle zpět). Pokud jste na hru dostali ban za cheatování, které našel Valve Anti-Cheat System, máte smůlu, podvodníkům se nic nevrací.
Nejasná je jen část s refundací ze Steam Wallet. Dana pasáž říká: „Můžete požádat o refundaci financí ze Steam Wallet od 14 dnů od nákupu, pokud jste je koupili na Steamu a pokud jste z nich nic nevyužili.“ Selským rozumem chápu, že vám Valve vrátí peníze ze Steam Wallet jen pokud jste neutratili z daného jednoho nákupu ani korunu, tedy jde o případ, kdy jste omylem třeba převedli peníze a nechtěli jste. Pro peníze z refundace hry to ale nic neznamená, Valve vám totiž vrátí peníze stejnou cestou, jakou jste za hru platili (karta, PayPal) a jen pokud to z nějakého důvodu nepůjde, připíše peníze na Steam Wallet.
A ještě jedna příjemná věc. Ačkoli se Valve jasně vymezuje, že zabrání jakýmkoliv podvodům a zneužívání refundací, za podvod výslovně nepovažuje následující případ. Koupíte hru, ta se druhý den objeví ve Steam Sale, třeba s 50% slevou, a tak zažádáte o refundaci původní částky a hru si koupíte následně za cenu nižší. Takže už žádné vyrvané vlasy v případech „měl jsem den počkat!“
Co naopak refundovat nepůjde? Logicky nic, co bylo zakoupeno mimo Steam Store, tedy klíče z krabicovek, Steam Wallet karty od jiných prodejců apod. Je to logické, protože by peníze vykasíroval prodejce a následně by musel refundaci poskytnout Valve, kterému jste ale neplatili. Refundovat nepůjdou filmy a stejně tak ani dárky (Gifts), které už obdarovaný aktivoval.
Pro mne jde rozhodně o krok vpřed, protože nabízí mnohem větší uživatelský komfort. Máte dost času odhadnout, zda vás hra bude bavit a dost času hrabat se v systému ve snaze ji zprovoznit (a když to nepůjde, požádat o peníze zpět). Proces žádosti o refundaci je prostý, stačí se vydat na tyto stránky a postupovat dle návodu.