Sony: „Holografické zobrazení přijde do deseti let“
zdroj: tisková zpráva

Sony: „Holografické zobrazení přijde do deseti let“

18. 8. 2011 10:59 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Velmi zajímavé myšlenky zazněly z úst zástupců Sony, Šúheje Jošidy a Micka Hockinga, v diskusi ohledně budoucnosti samotného hraní a interakce hráčů s herními postavami.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle nich se budou technologie rozvíjet tak divoce a rapidně, že do deseti let se objeví plná interakce postav s hráčem a holografické zobrazování. „Budeme moci za deset let hovořit s postavami ve hře? V Uncharted vidíte, jak se modely blíží reálnému herectví a i když vše závisí na skvělých skriptech, se zlepšováním dojde k vylepšení i samotného herectví“.

Otázkou ovšem je, jak to zvládne umělá inteligence. „Budeme mít AI, která nám umožní mluvit a interreagovat s postavou, ukázat jí předměty a ona je rozezná?“ Cílem průmyslu prostě bude podle Jošidy stvoření dokonalého digitálního člověka, který bude přesvědčivým hercem. Interakce dosáhne díky kamerám, které dokáží přečíst rysy vašeho obličeje a přenést případné emoce a vyjádření do hry.

„Je hezké myslet si, že za deset let dokážeme zformovat mapu hráče. Díky mapě dokáže hra číst emocionální rozpoložení a změny hráče. A čím přesnější mapa bude, tím lépe na ni budeme moci reagovat. Když budete mít špatnou náladu, můžeme vás rozesmát. Ano, jsou to příjemné myšlenky a vyhlídky“.

Nicméně co se týče holografického zobrazení a snímání, to je zčásti možné už teď. „Za deset let“, míní Hocking, „bude holografická technologie soběstačná. Už dnes dokážeme vytvořit psuedoholografický efekt pomocí head trackingu se Sony 3DTV a EyeToyem. Přenesete něco z obrazovky a můžete si to plné prohlédnout, což je něco jiného, než jen klasické 3D“. Jsou tyto předpovědi mimo? Nu, kdyby se v roce 2000 hovořilo o pohybovém ovládání her pro běžné domácí využití, také bychom to měli jako malé sci-fi. Takže... nechme se překvapit.

Nejnovější články