Sniper Elite 3 umožní hrát si s nacisty jako kočka s myší
zdroj: tisková zpráva

Sniper Elite 3 umožní hrát si s nacisty jako kočka s myší

6. 2. 2014 19:00 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Uběhl skoro rok od odhalení Sniper Elite 3 a po celou tu dobu zněly mnohé ze slibů Rebellionu poměrně mlhavě. Avízovaná vyšší míra volnosti, lepší AI i zakomponování fyziky sice zjitřily naši pozornost, teprve nyní však několik preview článku odhalilo konkrétně vliv nových prvků na hratelnost. A už při jejich čtení zjihne představivost každého virtuálního odstřelovače.

Pojďme ale postupně. Už dlouho víme, že ve třetím díle Sniper Elite se s Karlem Fairburnem mrkneme do žhavé Afriky. Stejně jako minule i nyní bude hratelnost postavená na ostřelování nacistických vojáčků, což je po úspěšném stisknutí spouště vždy okořeněno fyzikálně-vizuálním lahodným záběrem na drtící se kosti a orgány. A rovněž je známo, že třetí díl plný afrických plání nabídne méně lineární cestování velkými levely.

Další informace jsou už zcela čerstvé a souvisejí především s fyzikou. Jedním z projevů AI a fyzikální simulace bude například nutnost načasovat své střílení tak, aby vycházelo stejně jako nejhlasitější okolní ruchy. Preview přímo konkrétně zmiňuje palbu v okamžicích, kdy se krajinou rozléhá i palba německého flaku/artilerie. Jiným příkladem z AI strany barikády je pak poranění vzdáleného nepřátelského vojáka, jenž svým křikem o pomoc na sebe časem naváženou velké množství oponentů, čímž se otevře cesta našemu Karlovi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A z podobného ranku přichází i schovávačky ve stínech, možnosti krýt si záda minami a další nápady klasičtějšího ražení. Rozšíření se má dočkat i boj zblízka. Vzhledem k větší rozloze došlo i na systémovou změnu v ukládání pozic – nově tak bude možné (nutné) ukládat pozici kdykoliv se hráči zamane. Na druhou stranu bude na větších mapách rovněž prostor pro kooperativní hratelnost.

Krom článků o hře se ven dostalo i pětiminutové video se záběry ze hry, které popisuje výše zmíněné a detailněji vykresluje možnosti pastí a tagování nepřítel pomocí dalekohledu. V kombinaci obou je tak možné odhalit trasu patroly nepřátelského panáka a následně mu do cesty postavit minu - a promptně získat achievement i zkušenostní body za vícenásobné zabití. Druhým vrcholem videa je pak ukázané rozšíření X-ray killcam na vozidla (konkrétněji jeho motor) a nezbytnou možnost střílet do sudů z hořlavinami pro efektivní likvidaci takého vozového parku nepřítele. Pokud bych však i to označil za next gen fyzikální možnosti, tak pokročilou fyziku obsahoval i první Red Alert...

Jelikož se autoři článků zjevně účastnili stejné prezentace, více pikantních nápadů už bohužel nepřinesli. Každopádně z idejí vývojářů pěkně vyplývá široká paleta možností šikanování nacistických vojsk, což je jedině dobře. Zároveň dávají nápadité prvky vzpomenout i na staré dobré Commandos – a to je snad ještě lepší zpráva. Sniper Elite 3 by měla dorazit koncem roku.

Nejnovější články