„Jakkoliv jsem skeptický k trendu free to play, ten pojem samotný nenávidím. Byznys se sem přesunuje, protože se free to play objevil v segmentu her na sociálních sítítch a někteří lidé (Zynga) na tom vydělali. Zkusil se i v jiných oblastech a měl slušný úspěch. A úspěch znamená, že vydělal. Je to o tom zaháčkovat si hráče a pak je monetizovat … Takže místo toho, aby se model jmenoval free to play, měl by se jmenovat „tak drahý, jak chcete, aby byl“.
Těmito slovy si to Persson vyřídil se současným trendem a zároveň se i vyjádřil k tomuto aspektu Scrolls. „ Hra bude obsahovat prvky free to play, ale nebude to free to play, protože ta hra nebude free, tedy zadarmo“. Princip bude založen na tom, že zaplatíte za hru, a pak budete moci, ale nebudete muset, nakupovat nové svitky. Navíc budete moci ony svitky získat zdarma třeba za účast v turnajích, takže po základní platbě nemusíte vůbec investovat. Persson ale přiznává jednu věc.
„Můj osobní názor je, že Scrolls je určitě tam, kde se dnes nachází význam pojmu free to play. Jenže my se té části „free“ chceme vyhnout, protože tohle není hra zdarma“. To je celkem fér vysvětlení, je tedy jasné, že základním prvkem bude klasické zakoupení hry, a pak už můžete do svitků investovat jak chcete. Nebo nechcete. Takže je to vlastně, jak navrhuje „tak drahá, jak chcete, aby byla, tedy po zaplacení samotné hry“. A teď už určitě musíte být z výrazu free to play otráveni.
25. 10. 2011 15:55 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Scrolls, hra od studia Mojang, o níž víme hlavně kvůli právnímu sporu s Bethesdou, podle slov Markuse Perssona rozhodně nebude free to play, už jen proto, že sám pojem free to play nesnáší.