Scénář pro Tomb Raider má na svědomí Rhianna Pratchett
zdroj: tisková zpráva

Scénář pro Tomb Raider má na svědomí Rhianna Pratchett

12. 7. 2012 17:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud nevíte, o koho jde, hanba vám (ale teď už to zjistíte).

Rhianna Pratchett patří mezi jedny z nejvýraznějších postav současného herního scénáře a mezi nejvýznamnější ženy v tvůrčí oblasti tohoto byznysu. Pracovala na obou Overlordech (za jedničku dostala cenu od Writers’ Guild of Great Britain), když se někdo zmínil o nějakém kladu Heavenly Sword, byl to právě příběh z jejího pera, za nějž dostala nominaci na BAFTA a samozřejmě má na kontě třeba i scénář k Mirror's Edge. A než se zeptáte, ano, je to dcera toho Terryho Pratchetta.


Takže když jsme se dozvěděli, že právě ona bude hlavní scenáristkou nových dobrodružství Lary Croft v Tomb Raider, nešlo se ubránit radosti. Tím spíše, že podle jejích slov, jí nebyla Lara nějakou neznámou postavou. „Vyrůstala jsem s hraním Tomb Raider, odkrývala tajemství a poklady po celém světě. Žila jsem a umírala jako Lara Croft, ale nic z toho se ani zdaleka neblíží výzvě, jakou je opětovné napsání jejího příběhu“.

Je sympatické vidět, jak prostě dorůstají generace, které už jsou od dětství s hrami spojené a nyní se dostávají na podobné posty, takže mohou plně zužitkovat své herní i životní zkušenosti. „Jen málokdy dostanete šanci znovu zformovat a převyprávět legendu, takže možnost dostat se ke slečně Croft je taková, jakou můžete dostat třeba jen jednou za celý život. Vrátila jsem se zpátky ke genezi videoherních akčních hrdinek a prozkoumala, jak bych mohla vytvořit ikonickou postavu, která bude smysluplná a uchopitelná pro dnešního hráče“, vysvětluje Pratchett.

Právě její vhled do historie postavy i nutnosti vytvořit moderní, uvěřitelnou hrdinku si pochvaluje Darrell Gallagher, šéf Crystal Dynamics. Určitě je plusem, když postavu ženy popisuje zase žena, zvláště, když jde o tak osobní a emocionálně silné momenty, jaké bude v Tomb Raider prožívat.

Nejnovější články