S Alone in the Dark to nekončí, Atari chce oživit celou řadu klasických značek
zdroj: tisková zpráva

S Alone in the Dark to nekončí, Atari chce oživit celou řadu klasických značek

11. 9. 2014 15:10 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Jak řekl Max Payne, existují jenom dva typy lidí: ti, co se snaží budovat budoucnosti a ti, co se snaží obnovit minulost. Atari se tedy pochlubila, že po srpnovém odhalení titulů Haunted House a Alone in the Dark by se ráda zařadila spíše do druhé skupiny. Podle provozního ředitele Todda Shallbettera se bude společnost v minulosti inspirovat i nadále a výsledkem budou další reimaginace kdysi známých značek a titulů.

Jeho prohlášení je však plné protimluvů. Dle Shallbettera hry starého Atari stále mezi hráči rezonují a game design starších titulů prý rovněž obstojí i v dnešní konkurenci. Přesto Atari cítí, že prostý port her pro dnešní platformy nestačí a je nutno je přepracovat tak, aby vypadali "moderně a relevantně".

"Držíme v rukou rozsáhlý seznam více než 220 značek, což je výzva a výhoda zároveň," sdělil Shallbetter pro Polygon. "Výzvou je už jen vybrat tu správnou hru. Do čeho si troufneme investovat zdroje, abychom to dostatečně zkrášlili pro dnešní zmlsanou generaci hráčů? Na druhou stranu, výhodou je, že alespoň máme z čeho vybírat." 

zdroj: Vlastní

Faktem je, že když zvolí Atari při produkci proces ve stylu Alone in the Dark: Illumination, rozhodně se nemusíme bát, že by si hru někdo spletl s původními tituly. Více než cokoliv totiž Illumination momentálně působí jako přepucovaný koncept Left 4 Dead pro čtyři hráče, akorát vyrobený v Unreal Engine 4 a s nalepeným názvem "Sám ve tmě".

Shallbetter se sice zaštítil tím, že Atari jde o "vytvořených nových zážitků se starými hrami", referenční bod celé snahy v Alone in the Dark: Illumination však dává vzpomenout spíše na tancování na hrobech než vkusné experimentování starých a nových prvků. Nedá se přitom říct, že si nelze představit kombinaci odděleného postupu hrou při stálé nutnosti nějak kooperovat s podobně osamoceným kolegou. 

Osobně si myslím, že citlivé remaky starších titulů (nikoliv reimaginace, ale jakési "duchovní předělávky") rozhodně mají obrovský potenciál. Platí to zejména pro hry, které jsou ovládáním nebo platformou dnes už prakticky nehratelné bez všemožného softwarového a hardwarového kouzlení, o pevných nervech nemluvě.

zdroj: Archiv

Většina vývojářů a vydavatelů však zjevně nechápe nářky fanoušků, primárních to zákazníků, nad odchýlením se od zdrojového díla. Příkladem teroru za všechny budiž pokažená předělávka Flashbacku, která pohřbila nejlepší prvek originálu, totiž skvěle stylizovanou grafiku. Aktuální směr Atari nedává moc nadějí, že by se rozhodla renovaci svých klasik pojmout jiným způsobem...

Nejnovější články