RPG a akce se začínají prolínat, říká vývojář Diabla III
zdroj: tisková zpráva

RPG a akce se začínají prolínat, říká vývojář Diabla III

18. 4. 2011 12:59 | Téma | autor: levis |

Akční hry a žánr tradičních RPG se stále častěji navzájem mísí, myslí si lead designer...

Akční hry a žánr tradičních RPG se stále častěji navzájem mísí, myslí si lead designer obsahu Diabla III, Kevin Martens. V rozhovoru se serverem Atomic Gamer se na příkladu Elder Scrolls IV: Oblivion pokusil ilustrovat, jak má vypadat pořádné RPG se správně zakomponovanými akčními prvky. Funguje to samozřejmě i naopak: spousta akčních her jako BioShock nebo GTA: San Andreas začalo do žánru stříleček míchat postupy z RPG, tvrdí Martens.

"Tyhle dva postupy se prostě začínají prolínat. RPG jsou jedinečná svým systémem level-upů a přizpůsobením postavy, což dnes přechází do akčních her," říká Martens. A proč že dnes není víc RPG? Vyvíjet hry s náhodným spawnováním celých dungeonů je podle Martense velmi obtížné a nejinak je na tom i žánr akčních RPG á la Diablo. "I v případě takhle přizpůsobivé hry s různými třídami se podobné tituly vyvíjí těžko. Diablu II se podařilo žánr opanovat, a deset let po svém vydání se pořád prodává". Máte své oblíbené akční RPG také vy? Anebo jste raději, když se žánry nemísí?

Nejnovější články