Pokud vás tato málo známá, a snad i nikdy nezveřejněná, informace zaujala, nenechte si ujít na PlayStation blogu skvělou retrospektivu s Amy Henning právě o Soul Reaver, jedné z perel v knihovně her pro první PlayStation (ale i Dreamcast a PC). Amy Henning si už nějaký ten ro kroutí v Naughty Dog, kde se podílela na úspěších značky Uncharted, ale pro lidi jako já má stále největší dopad její práce v Crystal Dynamics. Právě Amy Henning může za to, jakým směrem se celá upíří sága s Kainem a Razielem rozvíjela.
Vraťme se však k původní podobě Legacy of Kain: Soul Reaver. Koncept pro hru zvanou Shifter se do finální podoby hry podařilo zachovat prakticky celý. Jen původně zamýšleného padlého anděla, kterého nahání jeho bývaly druh ve zbrani, a je tak nucen odhalit a zničit falešné záměry boha, kterému všichni slepě sloužili, byl přepytlíkován tak, aby seděl na Blood Omen universum. A povedlo se to na výbornou. Díky rozvinutí událostí z Blood Omen podle mustru z Miltonovy epické básně Paradise Lost se v Nosgothu podařilo rozehrát mozek rvoucí špektákl plný ukecaných postav s jasnými motivy, nečekanými zvraty a dramatickými konci (osobními).
Amy Henning v rozhovoru vzpomíná na to, co dalo tvůrcům hry ve své době nejvíce zabrat a zcela nepřekvapivě to byla technologická stránka věci, zejména možnost přepínat se v jakémkoli čase mezi dvěma dimenzemi jednoho světa, spojená s polotevřeným designem herního světa bez výraznějších loadingů. Nakonec se vše podařilo stihnout tak, aby hra mohla vyjít v srpnu 1999, ale bohužel to nepřežilo několik posledních úrovní, které musely z časových důvodů pryč.
Amy přiznává, že kvůli tomu skončil první Soul Reaver příběhovým cliffhangerem, který jsem třeba já osobně rozdýchával hooodně dlouho. Amy však tvrdí, že právě useknutý konec jedničky jí vlastně umožnil příběh v Soul Reaver 2 rozvinout do více směrů. K tomu by zřejmě nedošlo, kdyby se jedničku podařilo dotáhnout do zamýšleného konce, kdy Raziel eliminuje všechny upíry v Nosgothu (včetně Kaina), zjistí, že to byla intrika falešného boha, jehož byl loutkou, a musí se tak s pomocí Moebiova udělátka vrátit zpět a svou chybu napravit. Něčeho podobného jsme se samozřejmě v dalších dílech dočkali, ale v mnohem rozpracovanější a zamotanější podobě.
Pokud máte chvilku času, určitě celý rozhovor poctivě přelouskejte – možná dostanete strašlivě neodolatelnou chuť si sjet nejenom první Soul Reaver, ale vlastně kompletně celou ságu. V tom případě lovte hry buď mezi klasikami na PSN, nebo třeba na GoGu, pokud stojíte o PC verze. Jen pozor, právě na GoGu bohužel chybí hra, která to celé odstartovala, tedy Blood Omen od Silicon Knechta.