Schneider jasně říká: „Z pohledu herního světa jsme už někde jinde. To, co zažijete v Resistance 3, je přežití, či spíše boj o přežití ve všech jeho formách“. Nový hrdina podle Schneidera představoval původně riziko, ale nyní si jeho roli a odlišný styl vyprávění příběhu pochvalují (což není moc překvapivé, ne?). „Pro nás byl příběh vždy klíčovou součástí Resistance. Alternativní historie padesátých let podle nás funguje skvěle. Je tvořena dvěma hrami, komiksem, dvěma knihami a nyní Resistance 3. Navíc fanoušci chtějí unikátní prvky a padesátá léta jsou pořád atraktivní. Naštěstí se zatím nedostáváme do vyšlapaných kolejí“.
V tomhle má Schneider určitě pravdu. Střílečky se nám v poslední době začínají stahovat do jednoho velkého klišé. Druhou světovou válku vystřídaly moderní konflikty, a když už se někdo pokusí nahlédnou retrospektivně do netradičnějších dob válečnictví, dopadne to příběhově i stylově tragicky, jako v případě CoD: Black Ops. Pokud tedy Insomniac dokáže vytvořit dobře atmosféru zoufalství a pádu lidstva a zároveň dokáže do apokalyptické vize promítnou dostatek retro feelingu, mají velký bonus v kapse.
Co se týče zážitků z hratelné verze, redaktoři de facto popsali jen uveřejněné záběry ze hry, tedy obranu vrakoviště, zatímco se civilisté stahují. Dojde i na gorilku Hulka, takže nic, co byste neviděli, ale zajímavý je popis. Velmi často vám dnes FPS servírují řešení jednotlivých situací na podnose. Vidíte tank, šipka vás doslova dokope k raketometu. Resistance 3 by neměla být tak otrokářská. Celý prostor bojiště je členitý a nabízí spousty prostorů ke krytí a odlišnému řešení situace. A stejně tak nenabízí ultimátní „designové“ řešení útoku gorilky. Prostě musíte nějak přežít, i za cenu zmateného kličkování, odstřílet kusy brnění a pak prostě dodělat měkkou tkáň co zbude. Pokud nemáte štěstí, představivost, arzenál, tak máte smůlu. Samozřejmě jde jen o část jednoho levelu, ale pokud Insomniac dokáže udržet tento styl v celé kampani, budeme jen a jen rádi. Občas totiž máme pocit, že by se hry zvládly odehrát samy, možná za naší účasti skrz quick time eventy.
Každopádně hra vyjde až 6. září na PS3.