Resistance 3 bude hlavně o přežití a retro apokalypse
zdroj: tisková zpráva

Resistance 3 bude hlavně o přežití a retro apokalypse

16. 2. 2011 14:35 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zatímco se nevlastní bratříček retro sci-fi akce Resistance, Killzone 3 (recenze), chystá na svůj start koncem měsíce, beznadějný boj lidstva proti Chimérským potvorám má ještě čas, a tak se mohou dráždivě vypouštět střípky o ději a hratelnosti. S čerstvými dojmy a informacemi z rozhovoru s šéfem komunitní sekce, Ryanem Schneiderem se podělili kolegové z VG247 a rozhodně vrhli v plen zajímavé střípky. Jak už jsme dříve informovali, trojka se odehrává čtyři roky po událostech druhého dílu (recenze), tedy léta páně 1954 a hlavním hrdinou je Joe Capelli, který převzal štafetu od Halea. 

Pokud byste čekali, že se lidstvo v boji proti Chiméře nějak činilo, budete zklamáni. Prezident ve stíhačce nedorazil, Michael Bay se nenarodí, lidstvo prohrálo. Populace se drží tak na jedné desetině a ta desetina se zoufale snaží schovávat před všudypřítomnými mimozemšťany. Capelli vede jednu z takových malých komunit v Oklahomě, jenže nic netrvá věčně a mimozemšťané odkryjí i tuto smečku homo sapiens. Capelli prchá a vydává se do New Yorku, mimo jiné i proto, že potřebuje lék na mimozemský virus.


Schneider jasně říká: „Z pohledu herního světa jsme už někde jinde. To, co zažijete v Resistance 3, je přežití, či spíše boj o přežití ve všech jeho formách“. Nový hrdina podle Schneidera představoval původně riziko, ale nyní si jeho roli a odlišný styl vyprávění příběhu pochvalují (což není moc překvapivé, ne?). „Pro nás byl příběh vždy klíčovou součástí Resistance. Alternativní historie padesátých let podle nás funguje skvěle. Je tvořena dvěma hrami, komiksem, dvěma knihami a nyní Resistance 3. Navíc fanoušci chtějí unikátní prvky a padesátá léta jsou pořád atraktivní. Naštěstí se zatím nedostáváme do vyšlapaných kolejí“.

V tomhle má Schneider určitě pravdu. Střílečky se nám v poslední době začínají stahovat do jednoho velkého klišé. Druhou světovou válku vystřídaly moderní konflikty, a když už se někdo pokusí nahlédnou retrospektivně do netradičnějších dob válečnictví, dopadne to příběhově i stylově tragicky, jako v případě CoD: Black Ops. Pokud tedy Insomniac dokáže vytvořit dobře atmosféru zoufalství a pádu lidstva a zároveň dokáže do apokalyptické vize promítnou dostatek retro feelingu, mají velký bonus v kapse.

Co se týče zážitků z hratelné verze, redaktoři de facto popsali jen uveřejněné záběry ze hry, tedy obranu vrakoviště, zatímco se civilisté stahují. Dojde i na gorilku Hulka, takže nic, co byste neviděli, ale zajímavý je popis. Velmi často vám dnes FPS servírují řešení jednotlivých situací na podnose. Vidíte tank, šipka vás doslova dokope k raketometu. Resistance 3 by neměla být tak otrokářská. Celý prostor bojiště je členitý a nabízí spousty prostorů ke krytí a odlišnému řešení situace. A stejně tak nenabízí ultimátní „designové“ řešení útoku gorilky. Prostě musíte nějak přežít, i za cenu zmateného kličkování, odstřílet kusy brnění a pak prostě dodělat měkkou tkáň co zbude. Pokud nemáte štěstí, představivost, arzenál, tak máte smůlu. Samozřejmě jde jen o část jednoho levelu, ale pokud Insomniac dokáže udržet tento styl v celé kampani, budeme jen a jen rádi. Občas totiž máme pocit, že by se hry zvládly odehrát samy, možná za naší účasti skrz quick time eventy.

Každopádně hra vyjde až 6. září na PS3.

Nejnovější články