První recenze Gray Matter jsou pozitivní, kdy hra vyjde ČR?

12. 11. 2010 11:11 | Téma | autor: levis |

Navzdory tomu, že ve zbytku světa se dlouho očekávaná adventura Gray Matter od Jane Jensen, autorky Gabriel Knighta, má objevit až v únoru 2011 a termín vydání CZ verze je zatím nejistý (viz níže), plná verze nedávno bohužel unikla na internet a v oficiálním prodeji už je také sběratelská edice v němčině. Tu si může kdokoliv pořídit z německého Amazonu a dle neověřených informací z diskusních fór (zde a zde) nebude litovat, protože tato verze má anglickou instalaci a ve hře prý lze němčinu snadno nahradit právě anglickým dabingem nebo titulky.

Co se týče zmíněné CZ verze, pokud si hru chcete vychutnat v rodném jazyce, tak dle TopCD, distributora hry v ČR, je termín jejího vydání nejistý. Tvůrci hry mají totiž problém s českou fontovou sadou, což s nimi podle Martina Válka z TopCD lokalizační oddělení firmy řeší už přes měsíc. V tuto chvíli tedy není možné říci, jestli hra vyjde v ČR ještě letos, nebo až příští rok. Jisté je pouze to, že původní plán počítal i s CZ dabingem, ale z časových důvodů došlo ke změně a hra u nás vyjde s CZ titulky a ENG dabingem za již dříve anoncovanou cenu 599 Kč.

Souběžně se zahájením prodeje v Německu hru jako první zrecenzoval největší německý web zaměřený na adventury. V obsáhlém textu jsou všechny přednosti titulu dostatečně exponovány a nakonec ohodnoceny vysokým skóre 88%, poněvadž jde "o nejlepší adventuru od dob Overclocked". Pestrý příběh, slušně rozvinuté charaktery, autentické zasazení hry nebo věrohodná práce s historickými motivy či parapsychologií přispívají k hernímu zážitku, který shazují jen místy příliš lehké puzzly. Ačkoliv slibovaných čtyřicet hodin s Gray Matter nestrávíte, minimálně na nějakých patnáct vám prý vydrží, píše recenzent serveru Adventure Treff.

Recenze od Petra Ticháčka v právě dokončovaném 198. čísle magazínu Level (na stáncích příští týden) se sice podobně vysokým hodnocením neohání, ale přes pár drobných výhrad vyznívá rovněž spíše pozitivně a chválí zejména propracované charaktery postav, nekonvenčnost příběhu a v neposlední řadě i dobře strukturovanou hratelnost. Zdá se tedy, že Jane Jensen nezklamala, což je pro fanoušky adventur dobrá zpráva.