zdroj:
tisková zpráva
Digitální distribuce hýbe světem a poznali to i prodejci her na pevných médiích v USA. Z celkového objemu prodaných her tvořilo, podle posledního průzkumu za rok 2010, "jenom" 71% her na pevných médiích. Zbytek tvořily prodeje digitální. To na jednu stranu jasně říká prodejcům, že mají pořád většinový podíl z trhu, na druhou stranu ale, když vezmeme v úvahu, že rok předtím se prodeje pohybovaly mezi 80-90%, je zde zřetelný ústup pevných médií ve prospěch digitální distribuce.
Ostatně, další zpráva ukazuje, že červenec byl v prodeji her na pevných médiích se svými tržbami ve výši 707 miliony dolarů nejslabším měsícem od roku 2006. V prvním kvartálu tohoto roku pak klesl podíl z prodeje u pevných médií, hardwaru a příslušenství snad až na 69%. Podle tvůrců analýzy si lidé prostě zvykají na možnost získat kompletní hry (ne jenom DLC) v digitální podobě. Nicméně, nemáme za tím vidět jistý konec pevných médií.
Podle Bo Andersena z Entertainment Merchants Association je třeba přesvědčit trh i konzumenty, že vedle sebe může existovat digitální distribuce i kamenné obchody. Současný stav je navíc důkazem toho, že to možné je, jelikož si každá část spektra najde své místo na trhu, najde si své zákazníky. Mimochodem, ač průzkum hovoří o USA, můžeme očekávat, že půjde o celosvětový trend, který se bude lišit jen v jednotlivých podílech.
Chodíte rádi na Games.cz? Jste ochotni věnovat nám tři minuty vašeho času? Pak nás nominujte na ocenění Křišťálová lupa v kategorii Zájmové weby. Děkujeme!
Vaše redakce