Důvody, které za to mohou, vysvětluje Laycock v aktuálně nepřístupném postu na fóru Total War Center a daly by se shrnout do jedné věty. Engine, který pohání Shogun 2 je o mnoho složitější, databáze jsou mnohem větší, kampaňová mapa a systém za ní je mnohem složitější (žádná editace ve Photoshopu, jako dříve)... No asi už chápete, co chce Laycock naznačit. Vzít všechny ty složité systémy a uplácat z nich balík universálně použitelných nástrojů by bylo velmi obtížné a hlavně časové náročné „a mezi tvorbou her, vytvářením nového obsahu a podporou každé hry přes patche prostě žádný volný čas na něco jiného není,“ vysvětluje Laycock.
Zároveň však v zápětí dodává, že CA stále připravuje řešení, které by tvorbu modů umožnilo, jen už bude lepší neslibovat v té souvislosti žádné konkrétní datum. Laycock dále fanouškům vzkazuje, že se nejedná o snahu, která je má donutit, aby si kupovali DLC namísto vytváření vlastního obsahu. Pokud by tomu tak bylo, nikdy by tvůrci nepřidali možnost tvorby jednotek do Empire a Napoleona.
Ať už je však situace jakákoli a modifikovatelnost Shogun2 enginu (jmenuje se Warscape) je v této chvíli velmi obtížná, je absence mod nástrojů velká škoda. Podobně rozmáchlé a historicky detailní strategie jsou jako stvořené k tomu, aby s jejich pomocí náruživí hráči historici vytvářeli obsah, který vývojářům samotným přijde příliš konkrétní nebo minoritní. Snad se nakonec Creative Assembly pochlapí.