Příběhové RPG Children of Morta navzdory letitému zpoždění žije, a vypadá líp než kdy dřív
zdroj: Archiv

Příběhové RPG Children of Morta navzdory letitému zpoždění žije, a vypadá líp než kdy dřív

5. 9. 2017 15:38 | Téma | autor: Václav Pecháček |

RPG Children of Morta nabralo mírné zpoždění. Po úspěšné kickstarterové kampani mělo původně vyjít v roce 2015, a ten už je přece jen nějaký ten měsíc za námi. Nové video teď konečně vyjasnilo, že si k původnímu datu musíte přičíst kouzelné číslo 3. Do emocemi a akcí nabitého příběhu rodiny Bergsonů chránící magickou horu se ponoříte někdy během příštího roku.

Nelze než doufat, že autoři ze studia Dead Mage moudře využili svůj nabobtnalý kalendář. V hotové hře vás bude čekat šestičlenná rodinka dobrodruhů/hratelných postav, a pár podpůrných charakterů jako babička nebo strýček. Táta se umí ohánět mečem, dcerka se zase vyzná v magii atd. V jejich kůži se vypravíte na titulní horu Morta, kterou ovládly zlé síly, a v hektickém boji posekáte legie temnot.

Hra patří do žánru roguelike, což naznačuje poněkud drsnější trest za smrt než pouhé načtení checkpointu. Všechno to rubání a kouzlení je však prý zároveň poháněno velmi silným příběhem. Dojemné a vzrušující příběhy hlavních hrdinů by měly být minimálně stejně silnou motivací k pokračování, jako samotné potěšení z procedurálně generovaného krvavého šermování.

zdroj: Archiv

Samotný příslib silného příběhu pro mě představuje dost lákavou udičku, ale když je na ni ještě navlečena návnada v podobě naprosto nádherné grafiky, nemůžu se ubránit kousacímu reflexu. Na první pohled byste si mohli odfrknout a pohrdavě poznamenat něco o tom, že pixel artu už máte plné zuby. Jenže tohle není jen tak ledajaký pixel art. Jsou do něj zakomponovány moderní osvětlovací techniky, a navíc je doplněn vynikajícími frame-by-frame animacemi. A výsledek podle mě vypadá skvěle. Možná ne tak úchvatně, jako skvělá The Last Night, ale téměř se té vysoké laťce přibližuje.

Snad se už autorům pod nohy nezapletou žádné klády valící se strašnou rychlostí z kouzelné hory a působící stále delší zpoždění, a snad mě příště napadne trochu lepší metafora. Obojí ukáže až čas. Pokud byste chtěli akutně zjišťovat, jaký je momentální stav hry, zkuste vystopovat některého podporovatele z Kickstarteru. Právě tihle šťastlivci totiž mají přístup k rané verzi. My ostatní si budeme muset ještě počkat.

Nejnovější články