zdroj:
tisková zpráva
Zase ten Eidos. Rok po kauze s Kane and Lynch vyplavaly na povrch další jeho podivné praktiky. Buď je tou nejčernější a nepoučitelnou ovcí herního průmyslu. Nebo to vždy zkouší tak neohrabaně, že se jeho snahy narozdíl od sotisfikovanějších tlaků jiných vydavatelů, jež nepochybně existují, vždy provalí. Druhá varianta je mnohem pravděpodobnější, neboť po rozprášení marketingového oddělení Eidosu (v rámci úspor) tuto činnost zajišťuje najatá externí PR agentura Barrington Harvey. V takových, jak známo, sedí "markeťáci" většinou nezasažení herní scénou a považující otevřené lobbování za naprosto běžnou součást každodenní práce. Aniž by přitom tušili o vysoké citlivosti výsledného skóre u her, kde je to mnohem sledovanější než v ostatních zábavních oblastech.
Někdo z Eidosu jejich ústy tentokrát přímo nepřikazuje magazínům, jaké hodnocení "musí" hře, v tomto případě Tomb Raider Underworld, povinně udělit, což značí jistý pokrok. Obvolával pouze ve středu britské magazíny, aby pozdržely zveřejnění své recenze do pondělí v případě, že plánují udělit této hře nižší známku než 80%. Tento požadavek výrobce prokecl žurnalista GameSpotu UK na svém mikroblogu Twitter a zástupce Barrington Harvey posléze potvrdil jeho pravost.

Člověk z této PR agentury byl ještě tak hloupý, že k tomu ve vší upřímností vyžvanil celý plán: "Snažíme se spravovat skóre v recenzích na žádost Eidosu. Cílem je, aby průměr na Metacritic byl co nejvyšší. Brand manager z americké pobočky Eidosu nás zaúkoloval tím, ať zařídíme vysoká hodnocení jen do doby, než hra přijde na pulty obchodů, opravdu, jen abychom měli jistotu, že dřívější nižší známky neodradí zákazníky od koupi." Ředitel Barrington Harvey potom dodal, že těžce pracovali na tom, aby "startovní hodnocení" před prvním víkendem na trhu byly v souladu s interními predikcemi, ale je mu prý jasné, že nemůže umlčet ty ostatní.

Je samozřejmě otázka, jestli média musí takové prosby (a je irelevantní, s jakým účelem vyřčené) prosby vydavatele vyslyšet, když s ním podepsaly NDA-smlouvu a dostaly od něj v předstihu review-kód, bez nějž by recenzi tak časně asi mít nemohly. Potíž je spíš v určení embarga, které Eidos býval mohl nastavit na později, ale to by zase remcaly média z USA, kde hra oficiálně vyšla už v úterý a nemůže jim zakazovat ji normálně koupit.
