
V konkrétních číslech to znamená přes dvanáct milionů uživatelů, kteří ročně firmě přinesou miliardu dolarů čistého zisku. Pro partnery Microsoftu jde o skvělou reklamu. XBL se propojuje s „vnějšími“ funkcemi a společnostmi jako je Netflix, ESPN či Facebook a další možnosti jsou široké. Navíc ono číslo 50% je reálně ještě vyšší, protože Gold platí aktivní hráči, zatímco v celkové cifře jsou i lidí, kteří prostě založili účet a posléze nechali konzoli zaprášit, flashnout a nebo nechat svítit s rudým očkem.
Microsoft si je své výhody vědom. V USA, Mexiku, Velké Británii a Kanadě lehce navýší roční poplatky. Aby se ovšem členové tolik nečílili, nabízí čerstvě sérii bonusů, které si budete moci vybrat v MS bodech, jež pak utratíte za bonusy do her anebo samotné hry (pokud jste praktičtí), případně za výbavu svého avatara (pokud jste fintiví). Celý seznam bonusů najdete zde a i když to nejsou závratné sumy, celkem snadno vyrovnají ztrátu, kterou zaplatíte za navýšení ročních poplatků. Ostatně to, že jde v tomto směru dobře vydělávat pochopilo i Sony se svým bonusovým členstvím na PSN, jemuž ale chybí ten hlavní argument – multiplayer.