PC verze Star Citizen nikdy nic neobětuje kvůli konzolím
zdroj: tisková zpráva

PC verze Star Citizen nikdy nic neobětuje kvůli konzolím

18. 11. 2013 19:16 | Téma | autor: Petr Poláček |

Ve světle pátečního vydání X: Rebirth jsem na chvilenku pustil ze zřetele svou investici do Star Citizen. Vrátilo se mi to v podobě nečekané noční můry, kterou si tvůrci z Egosoftu mohli odpustit. O katastrofě jménem X: Rebirth si ale povíme někdy jindy, protože je to na dlouhé vyprávění se spoustou vyhvězdičkovaných výrazů. Obraťme list zpět na kapitolu o Star Citizen a v této chvíli konkrétně na pasáž, která vysvětluje postoj tvůrců k případné konzolové verzi očekávané vesmírné odysey.

Star Citizen komunita zaznamenala výskyt PS4 devkitu v kanceláři RSI a vyvodila si z toho zradu v podobě příprav konzolových verzí. Chris Roberts se jal fanoušky a investory v jedné osobě rázně uklidnit, což se mu postem na oficiálních fórech povedlo na výbornou. Pokud nemáte čas zaobírat se myšlenkami Chrise Robertse podrobněji, dá se jeho vyjádření shrnout v krátké verzi: Star Citizen hodlá pořádně provětrat výkonový potenciál nejmodernějšího PC hardwaru, takže verze pro PS3 a X360 je zcela vyloučená. Na PS4 a Xbox One by se hra mohla objevit jako PC port, ale MS a Sony by nejdříve musely své platformy absolutně otevřít. Nehledě na splnění dalších podmínek.

„Star Citizen JE PC hra. NIKDY ji nebudeme ořezávat, aby mohla běžet na méně výkonných platformách. NEBUDEME omezovat možnosti hry pokud jde o způsob ovládání. NEVYNECHÁME žádné herní mechaniky jen proto, že by na nějakém hardwaru nefungovaly,“ vyjádřil stanovisko RSI zcela jasné Chris Roberts, načež se pochlubil svou zbrusu novou PC sestavnou s párem grafických karet Titan v SLI režimu nebo 4K monitorem. Asi má rád ten pocit, když mu půlka planety závidí...

Roberts v obsáhlém vyjádření, které kritizuje systém Windows a zejména DirectX API za to, že vývojáře omezuje a snižuje potenciální výkon PC hardwaru více, než PS4 a Xbox One, zdůrazňuje, že v současnosti vůbec není v plánu Star Citizen na PS4 nebo Xbox One vyvíjet.

Změnit by se to mohlo pouze v případě, že Sony a MS umožní RSI updaty programového kódu i dat bez jakýchkoli restrikcí a schvalovacích procedur, a když umožní vzájemnou interakci hráčů s PS4 a Xbox One verzemi. Pak teprve Roberts a RSI zváží možnou podporu konzolových platforem. Za takové situace by se totiž z next-gen konzolí stala jedna z dalších platforem, které hráči vnímají jako „PC“. I když vzápětí dodává, že Mac počítače jsou mnohem horší herní mašiny než třeba next-gen konzole – kvůli antipodpoře her od Applu.

Výskyt PS4 devkitu u vývojářů Star Citizen je prý iniciativa Sony. Roberts ostatně označuje přístup Sony k nezávislým vývojářům za mnohem zdravější. Přesto připomíná, že Sony sdělil podmínky, za kterých by se Star Citizen mohl na PS4 objevit, docela jasně. Jednalo by se o port z PC, ne opačně. Sony by se na vývoji hry musela finančně podíle. Pokud by některý z prvků PC verze nedal na PS4 port napasovat, tak by ho tvůrci z PC verze nikdy nevysekali.

Roberts tím v zásadě jen podepisuje mantru vývoje Star Citizen: „Míříme ke hvězdám virtuálně i technologicky. Pro mě je tahle hra o bourání hranic na všech úrovních, aby vzniklo něco, co, doufám, bude v plné formě fungovat i za deset let. Chci, aby se namísto Crysis, jako tradičního benchmarku nových grafických karet, používal Star Citizen.“

Pořád jsou to jenom slova, která se velmi lehce ztratí v čase nebo zaniknou ve zvuku šustících peněz. Ale jsou to slova Chrise Robertse, jehož kredit prozatím zůstává nedotčený.

Nejnovější články