Stejně tak i celý herní svět se bude neustále proměňovat na základě hráčových akcí. Když odkloníte řeku, možná někde uhasíte oheň, ale maličká vesnička o pár kilometrů níž tím třeba přijde o jediný zdroj pitné vody. Na tomto principu má From Dust v podstatě fungovat: každým větším zásahem do terénu si na sebe hráč ušije nějaký bič a v podstatě se sám zaúkoluje.
Chahi chtěl přitom původně vytvořit real-time strategii s důrazem na mikroekonomiku, ale čím víc se prý zabýval editorem levelů, tím spíš mu bylo jasné, že největším přinosem hry je právě možnost dynamické interakce s herním světem. "Black & White od Petera Molyneuxe na mě měla velký vliv, pamatuju si, že jsem si tu hru znova opakoval už jen kvůli tomu, jak měla báječnou kameru. I tyhle věci jsme ve From Dust zkoumali, třeba jestli chceme několik přizpůsobitelných úhlů pohledu jako v Pikminovi nebo totálně volnou kameru á la Molyneux." A výsledek? Dozvíme se 27. července, kdy From Dust vyjde na PC a Xbox Live Arcade, ve verzi pro PlayStation Network pak koncem letošního roku.