O čem budou další World of Warcraft datadisky?
zdroj: tisková zpráva

O čem budou další World of Warcraft datadisky?

14. 4. 2012 10:40 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Komunita okolo World of Warcraft se možná právě nyní těší na datadisk Mists of Pandaria (nebo ho naopak proklíná), ale to není důvod, aby se kolegové z fanstránky Wowfan nemohli zamyslet nad tím, co Blizzard plánuje v oblasti World of Warcraft datadisků dále. Nové rasy, kontinenty, příběhová tematika, důležité postavy...nad tím vším se dá již nyní dumat. Nic z toho, co je v článku uvedeno, samozřejmě nevychází z informací od Blizzardu. Jsou to pouze domněnky - některé více, jiné méně pravděpodobně. Ale za analýzu stojí. Rovněž je třeba upozornit, že článek může obsahovat spoilery z knihy Stormrage, takže pokud se na ni chystáte, asi byste měli být při čtení velmi opatrní.

The Emerald Dream

Snad už od počátku World of Warcraft máme po světě rozmístěných hned několik portálů do této tajemné přírodní sféry prvotního Azerothu. Portály nacházející se v Duskwoodu, Feralasu, Hinterlands a Ashenvale, střežené kdysi mocnými draky Zelené letky, jejichž mysl však pozřela Noční můra, mají sloužit druidům jako průchody do Smaragdového snu. Ve hře však nikdy nebyly přístupné. Schovává si je snad Blizzard, aby mohl jednou předvést, co všechno smaragdový svět skrývá?

Události v něm se odehrávající nám nejsou neznámé. V knize Stormrage Richarda A. Knaaka nám byla odhalena existence jakési tajemné entity, Noční můry, která začala zevnitř ničit smaragdový sen a lapila v něm přebývající duše spících druidů, dokonce i samotného Malfuriona. Na konci příběhu je odhalen a zničen její původce Xavius, kterého si pamatujeme ještě z Války prastarých, avšak je více než jasné, že za jeho činy stojí daleko větší, starší a nebezpečnější zlo... A tím zlem není nejspíš nikdo jiný, než další ze zlovolných Starých bohů, N’Zoth.

Je však Smaragdový sen skutečně možné téma některého z nadcházejících datadisků? Pokud bychom měli brát ohled na původní lore, pak je smaragdový sen přístupný téměř výhradně pouze druidům. Jak by se odůvodnil vstup stovek a stovek hráčů - mágů, warlocků nebo jen obyčejných bojovníků? Možným řešením je například to, že by se nějaké prastaré zlo začalo i po poražení Xaviuse opět rozmáhat a Ysera by byla nucena povolat na pomoc odvážné dobrodruhy ochotné bojovat za její snovou říši. Jako zastánci „pure lore“ se mi tato představa poněkud příčí, avšak smaragdový sen je téma dosud nevyčerpané a jako takové bude Blizzardem zcela jistě použito – ať už jako ústřední námět pro celý datadisk, jehož hlavním bossem by poté mohl být například onen N’zoth, jako jedna z nových lokací či jako dungeon nebo raid. Každopádně o něm rozhodně ještě uslyšíme.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Rise of the Nazjatar Empire

Jedním z dosud neporažených a nyní často zmiňovaných záporáků je bezesporu královna Azshara. Bývalá vládkyně nočních elfů, která otevřela portál pro Sargerase, zavinila první invazi Plamenné legie a poté upsala svůj život starým bohům, kteří ji i její služebníky přetvořili v nestvůrné hadovité nagy. Od té doby o ní není příliš mnoho známo, avšak je možné, dokonce velmi pravděpodobné, že celou tu dobu, kdy se celý svět zabýval Lich Kingem, Deathwingem a jinými záležitostmi, Azshara někde na dně oceánu kula pikle (možná spolu se svými pány.

V Cataclysmu jsme s ní dokonce už i měli tu čest – Azshara se objevila v malé „epizodní roli“ v Darkshore, kde měla rozepři s Malfurionem, avšak nic dalšího z jejího vstupu na scénu nevyplynulo. Menším zklamáním pro mnoho hráčů byl jistě i fakt, že její model byl zcela shodný s modelem Lady Vashj; pokud se však někdy Azshara opět objeví, jistě to bude s plnou parádou a novým modelem. To, že se objevila v Darkshore, je jistě zřejmá připomínka, že královna Azshara na nás stále někde čeká...

Když už jsem se dotkla tématu Azshařina vzhledu, nesmírně zajímavými shledávám četné Azshařiny sochy, které se ve WoW vyskytly například na Ranazjar Isle v Desolace nebo na Bloodcursed Isle poblíž Bloodmyst Isle. Královna Azshara je na nich vždy vyobrazena jako naga s hadím ocasem, hady místo vlasů a čtyřmi pažemi, které svírají velmi podivný předmět, který mi ze všeho nejvíce připomíná onu zvláštní kruhovitou čepel používanou elfskými strážkyněmi, zbraň, kterou nejvíc proslavila Maiev Shadowsong. Proč by Azshara podobnou zbraň měla vlastnit? Jde pouze o symbolické vyobrazení nebo má onen zvláštní zubatý kruh v jejích rukou hlubší význam? Je možné, že jde o nějaký skutečně existující artefakt, možná pocházející ještě z Války prastarých?

Každopádně nagské město Nazjatar jistě nezůstane ztraceno navždy. Mořské dno je hluboké a rozlehlé a kdo ví, co se skrývá ve stinných zákoutích, kam nikdy nedosáhne sluneční světlo. Nehledě na to, že obrovská plocha moře může také nést nejrůznější ostrovy, o kterých jsme ještě neslyšeli ani slovo, a co na nich můžeme nalézt, to ví jen Blizzard.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Rage of the Old Gods

Jistě vám nemohlo uniknout, že předešlá dvě témata spojuje jedna věc – staří bohové. Co je na nich především skvělé, je ten prostý fakt, že o nich nevíme nic víc, než co nám Blizzard dosud milostivě sdělil. Může jich být pět, deset anebo celé slizké hromady. Zatím jsme měli tu čest se C’thunem a Yogg-Saronem; jako další nás možná čeká výše zmíněný N’Zoth, který klidně může mít svá chapadla (pokud má chapadla, v opačném případě jde o metaforu) omotaná jak kolem Smaragdového snu, tak může mít prsty (případně přísavky) v budoucích činech královny Azshary.

Co ale zatím víme o ostatních starých bozích? U N'Zotha známe jméno, víme, že velmi pravděpodobně může za zešílení Deathwinga a také že má na svědomí vznik noční můry. Dalším vodítkem může být jeden z questů v Outlandu, kde se Arakkoa pokoušejí vyvolat jakési podivné stvoření silně připomínající C'thuna. Nechtělo se jenom Blizzardu vytvářet nový model? Nebo šlo skutečně o C'thuna? Proč by ho ale Arakkoa vyvolávali? Rozhodně ale můžeme říci, že přítomnost nebo vliv starých bohů se nemusí omezovat pouze na Azeroth, což dává Blizzardu nepřeberné množství možností.

Co se týče skutečného počtu Starých bohů, zdá se, že nás Blizzard mate, jak jenom může. V Knaakově trilogii Válka prastarých je řečeno, že staří bohové by měli být tři (jsou nazývání jako Trojice). Nabízí se ale otázka, nakolik může být Válka prastarých v tomto ohledu brána jako důvěryhodný zdroj lore informací. Pojďme tedy dále. V jedné z ingame knih, "The Old Gods and the Ordering of Azeroth", nalezneme tuto větu: "The Pantheon shattered the Old Gods' citadels and chained the four evil gods far beneath the surface of the world." Volně přeloženo, "Pantheon (=Titáni) rozbil citadely Starých bohů a spoutal čtyři zlovolné bohy hluboko pod povrchem světa." Čtyři? Dobrá, spočítejme si je. C'thun, Yogg-Saron, N'Zoth, a jeden nám přebývá. Ano, N'Zoth rozhodně nebude poslední, s kým se nejspíš brzy setkáme... A to ani nemluvím o tom, kolik přisluhovačů starých bohů na nás ještě může někde čekat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Spoustu dalších zajímavých informací, postřehů a domněnek o možné podobě budoucích WoW datadisků najdete ve zbylé části tohoto podrobného článku – čtěte za tímto odkazem na WoWfanu.

Nejnovější články