Nezávislý rozcestník: vesmíru tváří v tvář
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: vesmíru tváří v tvář

17. 12. 2012 19:40 | Téma | autor: Marek Král |

Tématem dnešního Nezávislého rozcestníku jsou rasy, tváře i vesmír v proměnách. A jak každý správný scifista ví, v každém správném článku z vesmíru by neměly chybět ani Hvězdné války nebo Star Trek. Bohužel ne doslovně, ale i tak je hvězdnými válkami dnešní díl takřka natřískaný – Star Trek se podařilo naplnit v plném významu. Napřed však vzhůru do oblak!

AIRBUCCANEERS | LudoCraft Ltd.

Titul inspirovaný karelo-finským národním eposem Kalevala a severskou mytologií vikingů si skrze Greenlight našel cestu nejenom na Steam. Na tvůrčí ideologii takzvaných 4ko (komunikace, koordinace, kooperace, kolaborace) vzniklo na enginu Unity fantastické skandinávské prostředí, v němž vikingové s bukanýry svádí v těžce ozbrojených horkovzdušných balónech bitvy na život a na smrt. Jedinec má v této taktické řeži cenu pouze coby živá součást týmu, jelikož řízení balónu není žádná legrace: kanóny se musí plnit, musí se s nimi správně mířit, je třeba je včas zažehnout a nechat odpálit. I ovládání samotného plavidla jde ztuha – místní počasí a větry se mění, jak se jim zlíbí. Nicméně radostná zpráva závěrem: taktiku AirBuccaneers a týmovou spolupráci časem zakusí i linuxáci!

BIG SKY INFINITY | Boss Baddie & VooFoo Studios

Jednou spolu – navždy spolu. Tvůrci Really Big Sky to opět velkolepě promysleli a svou společnou prezentaci rozšiřují novým přírůstkem Big Sky Infinity, jenž vychází jak na PlayStation 3, tak na PS Vita. A protože chlapci vyznávají model You Only Pay Once (Platíte jenom jednou), bude hráčům po zakoupení první verze automaticky dostupná druhá zdarma. Aby hráče navnadili na vyzkoušení obou verzí této svižné a barevné střílečky z vesmíru, vymysleli jak takzvaný Cross Save (možnost hrát jednu uloženou pozici na obou platformách), tak podporu stereoskopickým 3D brýlím včetně hry až pro čtyři hráče ve verzi pro PlayStation 3. PS Vita verze nabízí oproti tomu odlišné herní režimy s volitelným dotykovým ovládáním.

LESS RAUM | toastHaus

18letý Jake Clover z Austrálie není na herním serveru Game Jolt žádným nováčkem: 19 her s průměrnou známkou 4,5 z 5 je docela slušné skóre. I v případě Less Raum vsází na úspěšný recept: experimentovat, vystačit si s jednoduchou retro paletou, hráče dezorientovat a nechat ho ve starých barvách vykoupat, ale poskytnout mu to zdarma. Kdo si potrpí na vesmírné piráty stíhané vesmírnou policií, a na to, že vlastně vůbec neví, o co tady jde, pak směle do hraní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

SONGMASTERS | Armogaste

Jaké by to bylo, kdyby se ve vesmíru válčilo hudbou? Kdyby se v epické vesmírné opeře rozezněla opera skutečná a drtila by popový škvár? Strategie pro hráče propojené internetem napojeným na iTunes, Amazon, Last.fm, YouTube a domácí datové knihovny natřískané hudbou? Science fiction, fantasy nebo steampunk? Všechno dohromady. Pařížští tvůrci z Armogaste navazují na tradici nápaditých francouzských vývojářů a pilně pracují na RPG Songmasters, pro něž bude hudba s volitelnými frekvencemi klíčová. Hra je plánována do oken prohlížečů.

KRUNCH | Lou LeGrudge & Dirk Rugged

„Dnes inspirováno NES. Prskejte a ukažte, jak moc jste hardcore,“ mohlo by klidně znít v reklamě na KRUNCH. Hra testující rychlost reflexů nejenom na milovnících série Mega Man a nezávislého titulu VVVVVV. Přes 120 hardcore úrovní pomohl navíc ozvučit jeden hardcore skladatel Disasterpeace, jehož přezdívka bude v tomto případně naneštěstí příhodná.

PRIMORDIA | Wormwood Studios & Wadjet Eye Games

Primordia skoro jako by vzpomínala na budoucnost s připomínkou mayské osudovosti. „Řekni, kde ti muži jsou?“ ozývá se post-apokalyptickou science fiction plnou robotů v lo-res grafice. Nová nezávislá adventura vyhání slzy z očí – nejenom pamětníkům herní série Discworld, nejenom těm, již odehráli pouhé demo. Ohlasy od nás i zvenčí zní docela nadšeně: „Pozadí jsou ručně malovaná s citem pro styl a desaturované barvy, hudba už jenom podtrhuje tísnivou atmosféru post-apokalyptického světa. Při hraní jsem si často vzpomněl na Machinarium, protože tak nějak Primordia vypadá. Je to takové hodně ukecané Machinarium v menším rozlišení s klasickými point n’ click hádankami,“ píše GlaDOS z Nezávislých her.

Agregátor hodnocení Metacritic procedí další tři nadšené hlasy: „Chemie mezi Horatiem a Crispinem je dost podobná vztahu Overmanna a Joeyho z Beneath a Steel Sky, ale s jejich vlastními osobitými povahami a vrtochy,“ píše hráč s přezdívkou Talbot a jiný anonygoose pokračuje: „Byl jsem v pokušení sepsat super zdlouhavou recenzi plnou poezie, ale raději jsem šel zase hrát,“ dává slovo třetímu: „Nenechte se oklamat vlažným přijetím recenzentů. Jste-li fanoušky klasických klikacích adventur, jako jsou King's Quest, Space Quest nebo Monkey Island, budete si chtít dát i tuhle,“ zakončuje hráč s přezdívkou hodub.

Yuliya Geikhman z herního webu BeefJack rovněž vzpomíná Beneath a Steel Sky: „Pokud si při pohledu na ústředního stoika a jeho robotického parťáka, sarkastického cynika vybavíte Beneath a Steel Sky, pak jste pravděpodobně cílovou skupinou pro hru Primordia. Podoba s Beneath a Steel Sky a dalšími adventurami své doby nekončí s hlavní dvojicí představitelů této sci-fi adventury od Wadjet Eye Games a Wormwood Studios.“ „Vše, čemu jsem se v Primordia doposud postavil, se zdálo být naprosto přirozeně provázané s příběhem a skutečně to v tomto jedinečném světě dávalo smysl,“ shrnuje pro změnu své dojmy z hraní Konstantinos Dimopoulos / Gnome z IndieGames, britského rozcestníku po nezávislých hrách. A co na hru řekne Martin Bach, který už Primordii dohrál a právě připravuje recenzi? Nechte se překvapit :)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

HAZARDMODDING COOP MOD | HaZardModding

Po bok nejlepších modifikací do hry Star Trek: Elite Force II, jako jsou Ultimate Patch Mod, A Gate two Birds and the Beautiful Sky, se řadí i HaZardModding Coop Mod od 30letého srdcaře z Německa. Ten po šesti letech vydává hotovou modifikaci s původní akcí se sedmi vlastními mapami k tomu, především však láká na zážitek ze světa Star Trek až pro čtyři hráče s internetovým připojením nebo přes LAN. Komunitou velmi oblíbená modifikace, již chtěl Chrissstrahl původně stihnout za tři roky, ale herní kód Mac OS-X a dedikovaný server pro Linux ho neplánovaně plácaly přes prsty, je splněným snem a zadostiučiněním všem, co mu nevěřili, že co-op je v Elite Force II možný. Veřejně dostupné servery lákají na non-stop zábavu.


HZM Coop Script Mod - Mission 8 level 1 A - Mod DB

DARK MATTER | Interwave Studios

Tvůrci z Interwave Studios jsou známí svou prvotinou Nuclear Dawn, střílečkou pro více hráčů z prvního pohledu poháněnou enginem Source. S Dark Matter se však navrací do 90. let, kdy vládly inteligentní UI, z lidských expedic přežívali jedinci a atmosféru série System Shock každý záviděl. Dark Matter je navíc ovlivněna žánrem Metroidvania tak, že trojrozměrný svět hráči zakusí z 2D. Mimo objevování temných a drsných koutů hra nabídne i široký zbrojní arzenál a tvorbu vlastních předmětů, i když poněkud omezenou. Dark Matter by měla překvapit začátkem roku 2013.

PASSCODE: SOUL OF THE TRAVELER | Rich Vreeland, Matt Doughty & Marc Beaudette

Není náhodou, že Rich „Disasterpeace“ Vreeland si z minulého Rozcestníku přicestoval i do toho současného. Jednak je něco jako legenda novodobé chiptune, a také se do dnešního dílu náramně hodí. V jeho hudebním albu na motivy páté epizody série Passcode (v níž vystupují v retro ztvárnění podomácku vyrobené figurky akčních sci-fi hrdinů od Onell Design) Soul of the Traveler (Duše cestovatelova) souzní vesmírné příběhy s blízkými setkáními třetích druhů. Osmibitový chiptune zvýrazněný vesmírným prog-rockem je Vreelandovým tradičním rukopisem dobře napsaných melodií.

RACES AND FACES | Roland Budai & Tamás Skáfár

Rasy a tváře jsou nejnovější 3D animací Rolanda Budaie, se zvukovým podkresem Tamáse Skáfára. Třítýdenní práce je po Logo Selection, Allowgooglebot, llK, Neo Baskerville a Didot již šestým grafickým zářezem tohoto animátora a pohybového návrháře z Budapešti, jenž pokračuje naťuknutým stylem předposledního Didot – propagačního videa svého čtyřčlenného grafického studia.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články