CRADLE | Flying Cafe For Semianimals
Flying Cafe For Semianimals, nezávisláci z Ukrajiny, dokončili demo-build své herní prvotiny Cradle běžící na enginu Unigine (Dilogus: The Winds of War, Oil Rush, Relics of Annorath, Tryst), a tak se teď můžou vytáhnout před potenciálními vydavateli, zdali by se někomu nelíbila sci-fi adventura z pohledu první osoby. Cradle bude rámcována příběhem vztahu ústřední postavy a mechanické dívky, kteří se společně záhadně objeví v jedné jurtě uprostřed mongolských kopců nedaleko opuštěného zábavního parku. Na hráči bude, aby dívce opravil nefunkční části jejího mechanického těla, a dohromady tak dali dohromady tajemství nepoužívaného lunaparku.
„Naším cílem je hráči přinést podobný emotivní zážitek, jaký můžeme zažít ve snu, kde je náš život zcela odlišný od toho pravého, se svou vlastní minulostí a přítomností. Cradle je podivně krásný sen naplněného očekávání starodávného tajemství,“ říká kreativní ředitel a zakladatel studia Ilja Tolmačev. Cradle slibuje atmosféru rozdílných kultur a období, s víc jak prvoplánovým příběhem o různých koncích. Volnost pohybu tu půjde ruku v ruce s: detailní grafickou prezentací; množstvím předmětů, s nimiž půjde pracovat a klasickými postupy řešení úkolů včetně dynamických arkádových hádanek. Předpokládané datum vydání si tvůrci stanovili na konec léta. Verze pro Linux je rovněž v plánu.
zdroj: Archiv
TRIAGE | Half Life 2 Triage team
Kanadsko-norská klika modderů vydala v lednu velice slušnou modifikaci ke druhému Half-Life. Triage dává nahlédnout do drsného a krvavého konfliktu mezi The Combine a The Resistance, z pohledu civilisty Matthewa. Ten během invaze, kdy Nova Prospekt zažila zkázu a kdy Gordon Freeman znenadání zmizel, ztratil svou rodinu a domov. Když mu policie v bytě dělala zátah, vyvázl jen tak tak. Následně se nechává zverbovat Odporem (The Resistance), takže musí ukázat, co v něm je – pouliční boje v City 17 tu čekají na schopného hráče.
Autoři modifikace pojali Triage jako přídavný zážitek pro jednoho k Half-Life 2, s novými zbraněmi a obřími přestřelkami, vylepšenou UI a dospělým příběhem. Zatímco se Gordon Freeman kdesi válí, The Resistance se snaží získat ztracenou kontrolu nad City 17. „Nejsilnější stránka téhle modifikace: upřímně, je to jedna z mála modifikací, která skutečně mění hraní HL2. Dost lidí říká, že některými změnami se hra přibližuje COD, s čímž vůbec nesouhlasím. Nové prvky do světa HL2 vítám: jak penetraci střel, tak omezenou nosnost zbraní přidávajících hře na intenzitě zážitku. Jediná věc, která hru drží zpátky, je jednoprostorový lineární level design,“ píše leon.ladisic na webu Mod DB.
Hráč s přezdívkou FritzOfTheSS tak nadšený nebyl, ale u hodnocení grafické stránky modifikace se rovněž neudržel: „Nicméně tu grafiku miluju. Upřímně jsem měl několikrát pocit, že vypadá líp jak v Black Mesa.“ Důležitá upozornění pro případné zájemce: modifikace běží pod Half-Life 2, Episode One, Episode Two a Source SDK Base 2007. Dále: ve druhé kapitole modifikace se bohužel vyskytuje chyba s rádiem – autoři nedoporučují rádio zapínat, pokud na něm nesvítí zelená kontrolka. Chyba by měla být opravena stejně brzy jako plánované vypuštění druhé části Triage.
BLACK MESA: SURFACE TENSION UNCUT | TextFAMGUY1
Lidé ze Spojeného království uměli vždycky spojovat – stejně tak to platí pro britské herní tvůrce. 21letý autor, který si přezdívá TextFAMGUY1, byl stejně jako většina paf z odhodlání a práce týmu stojícího za modifikací Black Mesa pro druhý Half-Life. Právě proto ho zamrzelo uspěchání jistých modifikovaných pasáží, které by zasloužily dotáhnout. Jednou takovou byla takzvaná Surface Tension, v níž byla vystřižena klíčová část příběhu původní hry. TextFAMGUY1 bral za svou povinnost onu důležitou část přidat do jinak skvělé modifikace týmu Black Mesa Modification. Tím herní zážitek oblíbené modifikace rozšířil o necelou hodinu a dodal jí na ještě působivějším vyprávění.
Svou doposud poslední verzi Surface Tension Uncut 1.11 bere za stoprocentní, s vychytanými chybami. Ačkoliv onu mapu z původní hry považuje pro její zážitek i naskriptované sekvence za kultovní, neodpustil si zásahy do herního designu, který mu v této pasáži vždycky připadal průměrný. Ve své modifikaci vytáhl konflikt mezi HECU a Aliens, sloužící v Surface Tension jako parádní završení, které Black Mesa Modification Team hráčům neumožnil prožít.
Nadšený hráč s přezdívkou dinosauriac pod modifikací píše: „[Black Mesa: Surface Tension Uncut] bere jednu z nejvíc vzrušujících částí Half-Life a dělá ji ještě víc super. S největšími bitvami mezi NPC, jaké jsem ve hře na Source kdy viděl, a s velkým důrazem na mariňáky bojující v předem prohrané bitvě, jsou tohle skvělé mapy do již skvělé Black Mesa. Připravte se na tuhé boje a oživte si ony památné momenty, nově stylově zdramatizované... Tahle modifikace je povinností pro všechny, kdo vlastní Black Mesa. Obsahuje oblasti, které měly být součástí hry od samého začátku. Nenechte si to ujít.“ TextFAMGUY1 s úpravami modifikace Black Mesa ale zdaleka nekončí. Po Surface Tension se vrhl na část On a Rail, aby ji pozvedl tam, kde má být. Za necelé tři měsíce by mohla být na stránkách Mod DB.
FINAL RUSH | Strike Games
Máme tu nové nezávislé studio, které chce zazářit na platformě Steam Greenlight. Strike Games tam totiž nedávno hodilo odkaz na herní demoverzi své komerční prvotiny Final Rush, což je střílečka z prvního pohledu až pro čtyři hráče. FPS arénovka poháněná třetím vydáním technologie Unreal hráči sice nepřinese vítězství, ale vlna za vlnou nepřátelských botů by mohla zajistit zábavu „přežij, jak dlouho umíš“ a s ní související bodové odměňování pro nákup nových zbraní a úprav hrdiny. Přežívání s kámoši přes internet nebo LAN by tak mohlo být zatraceně návykové.
Tvůrci se navíc dušují do budoucna častými a velkými herními přídavky, čímž hře chtějí zajistit kontinuální zájem. Přídavky se budou týkat možností uzpůsobení si své herní postavy přes nové zbraně až k ještě novějším úrovním a herním režimům. Plná hra by měla vyjít koncem prvního čtvrtletí nebo začátkem druhého čtvrtletí letošního roku. Studio navíc hledá nového člena do týmu na výpomoc s animacemi trojrozměrných postav, tak pokud máte náležité zkušenosti, proč se neozvat?
zdroj: Archiv
CUBE 2: SAUERBRATEN | Sauerbraten Team
Před čtyřmi lety se mi pod prsty dostala multiplayerová střílečka Cube 2: Sauerbraten. Nadchla mě natolik, že jsem jí onehdy na Hrej udělil desítku: „Hra, jež působí jako zajímavý mix Unreal Tournamentu (herní režimy, mapy), Painkillera (prostředí, nepřátelé) a Serious Sama (pocit léta a opálených tváří) mne opakovaně utvrdila, že špičkové nezávislé hry se prostě tvoří.“
Úspěšný open-source se od té doby na sítích stále hraje a letos v lednu vyšel titulu velký update. Takzvaná Collect Edition přidala 45 nových map, novou audiobanku, přišla se sbírkou slušných herních režimů, vylepšila minimapu a přinesla spoustu dalších změn. Ideální příležitost pro všechny, již Cube 2: Sauerbraten doposud nehráli.
zdroj: Archiv
Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under-overground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.