zdroj:
tisková zpráva
Provozní ředitel John Pleasants překvapil upřímnou odpovědí na dotaz finančního magazínu Forbes, jak by Electronic Arts zrekapitulovali své výsledky za loňský rok. "Nejvíce do očí bilo, že jsme během 2008 neměli žádný vyložený hit," přiznal, aniž by vůbec zmínil Spore. Prý předpokládali, že se z Dead Space a Mirrors Edge vyklubou ziskové tituly, ale nestalo se tak, protože si je nekoupil dostatečný počet hráčů.
Mohou si za to ostatně trochu sami, protože - jak si sypal popel na hlavu jiný zástupce EA - uvádět nové značky na trh v našlápnuté hlavní sezoně byla zásadní taktická chyba. Odteď proto hodlají rozprostřít nové hry do průběhu celého roku (viz LOTR Conquest, Skate 2 aj.), včetně prázdnin, stejně jako se tomu děje ve filmovém průmyslu. Což jistě všichni uvítají, protože v letním suchu často není do čeho píchnout a naopak před Vánocemi člověk neví, do čeho se pustit dřív a mnoho dobrých her kvůli tomu zbytečně zapadne nebo se vedle takového Call of Duty neprodávají. Nicméně je to i trochu riskantní, jelikož jak známo, v parných dnech lidé tráví u PC či konzolí mnohem méně času než v zimě, nebo nejsou vůbec doma.
A s jakou strategií vkročili EA do roku 2009? Soustředění se na kvalitu, nikoli kvantitu. Zatímco v minulých letech pravidelně zvyšovali počet uváděných her až o 30% a trochu tím předávkovali trh, nyní zredukovali počet o 20%. V tomto kontextu zarazí oznámení hned dvou golfových her s Tiger Woodsem na tento rok: jedna tradiční (v červnu, na Wii s podporou ovladače MotionPlus) a později nějaká nová, pouze onlinová, založená na mikrotransakcích a službách (možná v nějaké ořezané verzi dostupná zdarma, i když to zatím nebylo potvrzeno).
Zajímavé je také další prohlášení Johna Pleasantse, že šetřit budou všude (viz ono propuštění tisíců zaměstnanců napříč všemi pobočkami, "o práci přijdou všichni, kdo netvoří kvalitní hry") - ale kromě marketingových výdajů! "Když jsme se ohlédli zpátky, zjistili jsme, že jsme často propagovali hry ve špatnou dobu nebo na špatném místě. Musíme se oprostit od uvažovaní ve stylu, že stačí investovat cirka 30 milionů dolarů do vývoje, uvést hru do obchodů a doufat, že se nějak sama ujme," dodal. Proto nás letos budou u EA titulů provázet delší marketingové kampaně, snažící se o ten pravý mix mezi všemi mediatypy. Jinak budou orientované na dialog s publikem, čímž se zřejmě myslí komunitní stránky, blogy, organizování tématických turné s živými prezentacemi či soutěží, což lze vysledovat už i z posledních kroků české pobočky Electronic Arts.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
EA nepřestanou riskovat s novými značkami
[11.2.2009 13:13 - chewiedc]
EA ve větším průšvihu, než si malovali
[5.2.2009 23:23 - chewiedc]
27. 2. 2009 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Do 2009 proto vstoupili s novou strategií: méně her, ale během celého roku a bez škrtání výdajů na marketing.
zdroj: Forbes