Jestliže se tak tvrdě maká na enginu, bude hra vůbec ještě vypada takto?
Globální šéf vývojářských aktivit Sony, Šuhej Jošida totiž na jasně položenou otázku kolegů z Jeuxvideo.fr, jestli lze The Last Guardian očekávat v roce 2013, podal opět nekonkrétní odpověď: „Kdepak, je mi líto, nemohu říci, že… Podívejte, když jsme naposledy hovořili o termínu vydání The Last Guardian, tak jsme ve výsledku spoustu lidí zklamali,“ začíná zeširoka Jošida a snaží se to vylepšit příslibem, že tvůrčí tým na hře tvrdě maká, hlavně na enginu: „Právě proto, že tvůrci pracují na technické stránce hry, nemůžeme nic v této chvíli ukázat.“
Když se pustím do spekulací, tak tím de facto Jošida naznačuje, že jedním z hlavních problémů celého projektu je/byla technická stránka hry. Není to ale nic neobvyklého, třeba vývoj ICO byl podobně náročný, ale nakonec se přeložení hry z PSX na PS2 ukázalo být dobrou volbou.
Představa, že nakonec Sony The Last Guardian pro PS3 stornuje a hru přesune (je to jen moje hypotéza!) na další PlayStation konzoli, je v této chvíli samozřejmě příšerná, co si budeme nalhávat. Ale vyloučit se nedá, i když od Jošidy samozřejmě nic podobného neuslyšíte: „Teď čekáme na správnou příležitost, kdy budeme moci The Last Guardian ukázat a s jistotou hovořit o termínu vydání.“ Jestli to ale bude v příštím roce, to prostě z Jošidy nevypadne.
Na rovinu jsou ale tyhle vytáčky pořád lepší, než kdyby byl celý projekt u ledu nebo zrušený, o čemž se jednu dobu také hovořilo. Nejvíce v době, kdy se ukázalo, že duchovní otec hry, Fumito Ueda, odešel ze Sony. Později sice prohlásil, že dostojí svému kontraktu se Sony a hru dokončí externě, ale to byla spíš snaha zachránit situaci, než něco, co by člověka čekajícího na hru ujistilo.