Na Last Guardian se maká, ale termín vydání vám nikdo neřekne
zdroj: tisková zpráva

Na Last Guardian se maká, ale termín vydání vám nikdo neřekne

6. 11. 2012 17:37 | Téma | autor: Petr Poláček |

Kdysi dávno byl The Last Guardian zářící drahokam v seznamu chystaných PS3 her, v jehož sílícím odlesku se každý majitel Sony konzole dmul pýchou na hráče s herními přístroji jiných značek. To už ale dlouho není pravda, protože poslední rok a půl tráví různí představitelé Sony jen tím, že dementují zprávy o zrušení hry, popřípadě vykrucováním se při vysvětlování, proč vývoj tak dlouho trvá, a jak to vlastně s osudem hry je. Bohužel, tahle nekonkrétní a trýznivá fáze bude ještě nějaký ten měsíc pokračovat.

Jestliže se tak tvrdě maká na enginu, bude hra vůbec ještě vypada takto?

Globální šéf vývojářských aktivit Sony, Šuhej Jošida totiž na jasně položenou otázku kolegů z Jeuxvideo.fr, jestli lze The Last Guardian očekávat v roce 2013, podal opět nekonkrétní odpověď: „Kdepak, je mi líto, nemohu říci, že… Podívejte, když jsme naposledy hovořili o termínu vydání The Last Guardian, tak jsme ve výsledku spoustu lidí zklamali,“ začíná zeširoka Jošida a snaží se to vylepšit příslibem, že tvůrčí tým na hře tvrdě maká, hlavně na enginu: „Právě proto, že tvůrci pracují na technické stránce hry, nemůžeme nic v této chvíli ukázat.“

Když se pustím do spekulací, tak tím de facto Jošida naznačuje, že jedním z hlavních problémů celého projektu je/byla technická stránka hry. Není to ale nic neobvyklého, třeba vývoj ICO byl podobně náročný, ale nakonec se přeložení hry z PSX na PS2 ukázalo být dobrou volbou.

Představa, že nakonec Sony The Last Guardian pro PS3 stornuje a hru přesune (je to jen moje hypotéza!) na další PlayStation konzoli, je v této chvíli samozřejmě příšerná, co si budeme nalhávat. Ale vyloučit se nedá, i když od Jošidy samozřejmě nic podobného neuslyšíte: „Teď čekáme na správnou příležitost, kdy budeme moci The Last Guardian ukázat a s jistotou hovořit o termínu vydání.“ Jestli to ale bude v příštím roce, to prostě z Jošidy nevypadne.

Na rovinu jsou ale tyhle vytáčky pořád lepší, než kdyby byl celý projekt u ledu nebo zrušený, o čemž se jednu dobu také hovořilo. Nejvíce v době, kdy se ukázalo, že duchovní otec hry, Fumito Ueda, odešel ze Sony. Později sice prohlásil, že dostojí svému kontraktu se Sony a hru dokončí externě, ale to byla spíš snaha zachránit situaci, než něco, co by člověka čekajícího na hru ujistilo.

Nejnovější články