Jelikož má mít každý ze šesti národů svou unikátní melodii, tvůrci se rozhodli pro každý archetyp najít správné složení exotických nástrojů, které jsou typické pro reálné předobrazy místních států. Stojí za připomenutí, že Mount & Blade II: Bannerlord se odehrává před prvním dílem (více v tomto článku) a představuje Calradii, kde ještě existuje rozpadající se císařství a na světlo se dostávají předchůdci známých Swádů, Khergitů atd.
Myslím, že je celkem snadné najít jednotlivé historické předobrazy už podle ukázek, které najdete na oficiálních stránkách. Nejprve se vždy přehraje koncept, který vznikl z experimentování skladatele a skupiny, a vše završuje hotový orchestrální motiv. Pokud bych si měl vybrat favorita z předvedených skladeb, určitě by to byli Khúzovci se svými pseudomongolskými tóny, pouštní Aserai, u nichž hraje prim arabský nástroj al-úd a vikinští Sturgovci s hlubokými basy a výraznou rolí tympánů.
Popravdě ale každý z předvedených motivů zní opravdu dobře, protože se od sebe liší a disponují určitým sjednocujícím prvkem, takže nepůsobí nesourodě. Ačkoliv stále není jasné, kdy Mount & Blade II: Bannerlord vyjde, spíše nepravidelné pohledy do zákulisí vývoje jsou alespoň částečnou náplastí na fakt, že už bych nejradši nové mechaniky, národy, grafiku, hudbu a vše ostatní zkoušel na vlastní oči a uši. Prozatím se ale, stejně jako vy, musím smířit s pouštěním krátkých hudebních ukázek pořád dokolečka.
zdroj: Archiv