
Nicméně, obě hry se svým potenciálem extrémně liší. Eziova dobrodružství jsou de facto pro film jako stvořená. Oprava, Eziova dobrodružství filmem jsou. Postupy, která hra využívá pro vyprávění příběhu, jsou zcela zřejmé – a filmově funkční. Stejně tak délka příběhu by nebyla pro adaptaci na stříbrném plátně nijak limitující, protože když se podíváte na dřeň skutečných událostí, vše jde odvyprávět v rámci standardizované blockbusterové stopáže 120-140 minut, samozřejmě bez Brotherhoodu. Ale je to reálné? A jak je na tom Ghost Recon?
Komerční potenciál Ezio bezesporu má. Když už najdete jeho obličej ve Vatikánských muzeích na přebalu románové adaptace hry a to mezi odbornými kousky o renesančním umění a dějinách, je to podtržení výše konstatované skutečnosti. Šikovný režisér, šikovný marketing a může vzniknout jak výdělečný, tak zábavný (a docela dobrý) film. Hlavně nedat roli Ezia Ashtonu Kutcherovi a je vyhráno...
Ale Ghost Recon? Tady už je výsledek velmi diskutabilní, hlavně z marketingového hlediska. Tom Clancy, jehož jménem se značka pyšní, začíná být filmově vyčpělým jménem, které už vzalo za své. Stejně tak děj je... velmi přímočarý a jednoduchý, takže není moc na čem stavět, byť nepochybujeme, že Uwe Boll by měl na čem stavět kdykoliv (už jste viděli bezesporu brutální a mrazivý trailer na jeho film o Osvětimi?). Můžete z námětu udělat skvělý akční film s military tématikou, ale návratnost je diskutabilní. Což neznamená, že bychom dobrý film se značkou Ghost Recon viděli neradi. Naopak... ale to už je hodně fantazírování na základě jednoho dotazníku.