Kreativní šéf Assassin’s Creed zakládá velké studio pro THQ
zdroj: tisková zpráva

Kreativní šéf Assassin’s Creed zakládá velké studio pro THQ

19. 10. 2010 14:26 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Že THQ kutí něco velkého viselo ve vzduchu už několik týdnů, ale teprve nyní se může pochlubit svým tak trochu megalomanským plánem na vytvoření velkého montrealského studia. Danny Bilson z THQ pln nadšení dnes oznámil, že hodlá v kanadském městě otevřít studio, které pojme celé čtyři stovky profesionálů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

„Jsou tu dva hlavní důvody proč jdeme do Montrealu. Tím prvním je fenomenální komunita lidí okolo her, která zde čítá něco mezi dvěma až třemi tisíci vývojáři. Ti pracují po celé roky v herním průmyslu a vytváří tak skutečně robustní základnu. Má na tom zásluhu i fakt, že místní univerzity podporují uměleckou tvorbu v oblasti počítačů a to má vliv na rozkvět této komunity“.

Nicméně Bilson otevřeně přiznává, že přesun směr Montreal je motivován i jinými důvody. Nová daňová politika regionu totiž dává bonus 37,5% na dani pro zaměstnavatele, což má význam pro tvorbu herních blockbusterů s velkým počtem vývojářů. Bilson přímo uvádí: „Daňová úleva je pro nás významná. Chceme hráčům přinést skutečně velké hry, které budou stát desítky milionů dolarů. Úleva nám dovolí dát za ušetřené peníze více obsahu do našich projektů“. 

V rámci pětiletého plánu se počítá s promícháním zkušených vývojářů a mladých talentů, které se získají právě díky zmíněným specifikům Montrealu v herním průmyslu. Do čela pak získal zkušeného a protřelého chlapíka – Patrice Désiletse, který šéfoval vývoji Assassin's Creed her. Ten k montrealskému týmu nastoupí v lednu 2011 a Bilson si od něj slibuje velký vliv na tvůrčí výstupy týmu.

Désilets opustil Ubisoft Montreal po dokončení své práce na Assassin's Creed Brotherhood a nyní to vypadá, že si své „prázdniny“ hodlá vynahradit na novém pískovišti a s novými hračkami. Jeho tým by měl totiž vyvinout zcela novou hru, samozřejmě s velkým rozpočtem, která se stane novým herním kultem. THQ zatím plánuje souběžně tvořit ještě jednu, buď další díl ze zaběhnuté série anebo vyvinout taktéž nový projekt, pokud pokračování selže.

Zdá se, že akcie THQ prudce rostou a tento vývoj ukazuje, že s dobrým know how jde i v krizí zasaženém průmyslu expandovat. Montrealské studio má před sebou samozřejmě ještě dlouhou cestu, ale už jen fakt, že hodlá poskytnout prostor mladým a nadějným vývojářům mu přihazuje pár bodíků do sympatie. A samozřejmě, do financí mu přihazuje nemalou částku ona daňová úleva, která tohle všechno umožnila.

Naopak Ubisoft byl čerstvou zprávou o přechodu Désiletse ke konkurenčnímu THQ více než překvapen. Désilets sice Ubisoft opustil, ale všichni brali jeho "pauzu od herního průmyslu" jako pouhou pauzu a ne celkovou změnu působiště.

Vincent Pontbriand (další z šéfů na projektu Assassin's Creed) poměrně emotivně situaci komentuje: "Jediné co mohu říci je, že je nás Patricův odchod mrzí. Byl to můj přítel, takže je to svým způsobem šok. Ale když se na to podívám, možná bych udělal to samé. Patrice byl v Ubisoftu dlouhou dobu a nikdy nezkusil nic jiného. Zřejmě mu to přišlo jako vhodný moment ke změně".

Co se týče AC Brotherhood, dle slovy vývojářů to hru nijak nepoznamenalo a Ubisfot bude stále stejně dobře fungovat i bez Désiletse. Podobná slova se opakují i u dalších členů Ubisoftu a týmu pracujícího na Assassin's Creed. Désiletsova odchodu litují, ale konstatují, že na značce Assassin´s Creed se nic nemění.

Update:
K situaci se pro Kotaku vyjádřil i sám Désilets. Kromě klasických, očekávatelných vět o tom jak je šťastný, že může pracovat v THQ a o tom, jak bylo uplnulých třináct let v Ubisoftu skvělých dodal i jednu poměrně zajímavou informaci. "Moc se těším až začnu dělat nové hry, ale z různých důvodů a především kvůli respektu k lidem, kteří mi dali šanci v herním průmyslu, nebudu pracovat na žádných projektech až do léta 2011. Takže teď se vrátím k dříve ohlášené hibernaci a strávím pár měsíců s rodinou... Už se nemohu dočkat E3 2011, kde vám budu moci říct víc. Do té doby se mějte a doufám, že budete kupovat a bavit se u AC: Brotherhood a Homefront:) Vím, že budete."

Zcela evidentně se tak Désilets musí podřídit doložce z pracovní smlouvy Ubisoftu, která mu po určitou dobu zakazuje dělat to samé, co v Ubisoftu, ale pro konkurenci.

Nejnovější články