Kotick: Activision záleží na inovaci; proč byl DJ Hero průšvih
zdroj: tisková zpráva

Kotick: Activision záleží na inovaci; proč byl DJ Hero průšvih

21. 7. 2011 15:15 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Jestli něco Activision v poslední době slyší nejčastěji, je to kritika směřující k tomu,...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jestli něco Activision v poslední době slyší nejčastěji, je to kritika směřující k tomu, že se firma nesnaží o jakoukoliv inovaci a jen ždímá osvědčené tituly, které navíc dobře propaguje a prodává hráčům v dalších derivátech. Nicméně, muž, kterého fanoušci her a herního průmyslu moc nemusí, Boby Kotick, se v rozhovoru pro časopis Forbes obšírně rozpovídal o procesech, které ve firmě probíhají a proč vedou k vytváření prostoru pro inovaci.

„Nejdůležitějším nástrojem, kterým podporujeme inovativní přístup, je prostor pro selhání či omyl, jenž vývojářům poskytujeme. Neříkám, že oslavujeme tato selhání, ale občas to tak opravdu je. Máme svůj takzvaný post mortem proces, během nějž analyzujeme, proč se výsledný produkt odchýlil od našich původních očekávání. A občas to není jen prosté selhání, kdy se hra neprodává, občas se neprodává tolik, kolik byste chtěli anebo v některých případech, a to je důležité, nenaplní očekávání publika“.

Podle Koticka Activision vyhrazuje spoustu času a prostředků na komunikaci s publikem, aby zjistili, co od jednotlivých titulů očekávají. A pokud dojde k selhání mají dost prostředků a času na to, aby zanalyzovali, proč se tak stalo. Jako příklad uvádí Kotick (dočasný) zánik značky Guitar Hero a selhání DJ Hero. Podle něj se totiž Activision příliš soustředil na stejný model, který zabodoval u Guitar Hero.

Zatímco u GH her chtěli lidé uvolnit v sobě dřímajícího rockera, DJem se nikdo moc stát ve hře nechtěl a DJ Hero hry se vůbec neprodávaly. Nakonec se prý ukázalo, že zrušit Guitar Hero byl dobrý krok (nu, tady se těžko dá něco namítat) a cestou inovace je prý i fakt, že se momentálně ve firmě pracuje na tom, jak značku předělat, aby mohla znovu ožít a díle žít.

Jinak je rozhovor s Kotickem vcelku nekontroverzní a nepřekvapivý. Říká ty správné věci, které se od něj čekají, také potvrzuje, že se snaží získávat odborníky z vlastních řad, ale občas, třeba v oblasti sociálních her musí sáhnout k najímání z vnějších zdrojů. Celkově se potvrzuje, že některé rozhovory ve Forbesu jsou o vytváření ryze pozitivního image navenek. Takže nečekejte žádná provokativní prohlášení, ale mnoho příkladů z chodu organizace.

Nejnovější články