“Chceme, aby hra působila jako otevřený svět s velkou svobodou. Chceme, aby hráči prozkoumávali herní svět, ale neříkáme jim, co mají dělat. Prostě jen jdou a zkouší. Přišli jsme na to, že když uděláte hru kompletně otevřenou, tak je to rovnou protikladem zábavy. Je to neuvěřitelně frustrující. Naším cílem je, aby hra působila otevřenější, než ve skutečnosti je,” řekl v rozhovoru pro Giant Bomb Dallas, hlavní kreativní tvůrce hry.
Dallas má přitom docela velké šěstí. Poté, co The Unfinished Swan všimla Sony, přesunula Dallase rovnou do studií Sony Santa Monica. Ano, přesně tam. K tvůrcům God of War. Klučina, který dělá dost ujetou a experimentální hru, tak může koukat přes rameno veteránům, kterak dokončují God of War: Ascension. To se někdo má.
The Unfinished Swan není puzzle hra, jak by se mohla spousta lidí na základě videí domnívat. Některým puzzlům se ale nevyhneme. “Opravdu hodně jsme se snažili neudělat puzzle hru, ale v tomhle jsme neuspěli a několik puzzlů tam najdete,” zavtipkoval Dallas. Primárně tak bude hra o objevování, prozkoumávání a honění labutě.
Dallas si také pochvaluje přístup Sony. Na The Unfinished Swan dělá už přes tři roky a prý pořád čeká, kdy přijde někdo ze Sony a projekt zastaví s tím, že to je příliš šilné. To se ale neděje a samotná Sony podle Dallase přesně takovou “šílenost” chce. The Unfinished Swan by měla na PlayStation Network vyjít někdy ke konci tohoto roku, pokud se nic nepokazí.