
"Nebojte se, až Kinect začnete používat, sami zjistíte, že pro jeho zapnutí musíte nejprve vstát a zamávat, aby se kamera aktivovala. Teprve poté vás uvidí a začne snímat, ale to nijak nesouvisí s tzv. infračervenou kamerou Kinectu, která zaregistruje právě vaše mávání. Takže budete dobře vědět, kdy se na vás kamera dívá a snímá vás, a kdy zařízení jenom odpočívá," ujistil hráče viceprezident Microsoftu Phil Spencer.
Spencer v rozhovoru s Gamespotem dále nepřímo potvrdil již všeobecně přijímanou tezi, že příchod pohybových ovladačů od Microsoftu a Sony fakticky oddálí příchod příští generace konzolí. "Pokud se Kinectu bude dařit tak, jak to od něj lidé očekávají, myslím, že celá herní byznys bude pro toto zařízení chtít vytvořit co největší možný obsah."
Obecně na toto téma existují dvě teze: první, že Kinect a Move (dosavadní prodejní výsledky) de facto představují jakousi konzolovou mezigenerací a může trvat třeba klidně i další tři, čtyři roky, než dojde k nástupu příštích konzolí. Druhá teorie pak počítá s tím, že samotné konzole se obmění o něco dřív, ale pohybové ovladače zůstanou podporovány i v případném Xboxu 720, resp. PS4, jak bývají přístroje příští generace označovány.
Šéf interaktivní divize Microsoftu Don Mattrick zase v rozhovoru s New York Times prozradil, že Kinect bude od samého začátku prodeje výdělečný. A to navzdory tomu, že vytvořit jenom první prototyp přístroje stálo okolo třiceti tisíc dolarů, že marketingová kampaň při spuštění přístroje má stát okolo pěti set milionů dolarů a dosavadní vývoj celého přístroje se pohybuje také v řádech stovek milionů dolarů.
Jestli má být tedy Kinect od samotného začátku výdělečný (tzn. že firma nebude prodělávat na každém prodaném zařízení, jako když např. Sony dotovalo PlayStation 3), musí být náklady na výrobu jednoho Kinectu skutečně naprosto minimální, aby Microsoft i po odečtení provize pro prodejce a produkčních nákladů vydělal dost na pokrytí vlastních investic.