Základem hratelnosti je střílečka kombinovaná s freerunem po platformách, které si pokud možno v rámci sandboxového prostředí vytvoříte sami. Odtud tedy pramení propojení s Minecraftem. Tímto ale spojení spíše končí (no, úplně ne), protože pojetí Eden Star bude více akční a závisející na dynamickém akčním pohybu prostorem.
Princip Eden Star však bude stejný jako v Minecraftu. V nehostinném prostředí musíte odolat nepřítelům i samotné přírodě a jejím nástrahám, těžit materiály a s pomocí svého šikovného tvůrčího nástroje budovat vlastní stavby, obranu a tedy i útočiště. Zároveň je tu ale celkem dynamická akční složka, která by měla představovat výzvu.
Hlavní lákadlo studia Flix Interactive tkví ve zničitelném a plně formovatelném prostředí a povedené grafice, která Eden Star propůjčuje unikátní styl. Princip je prostý. Přistanete, začnete budovat svou základnu, těžit, bojovat s nepřáteli a prozkoumávat planetu. Základna bude narůstat, vy budete moci dál atd. K dispozici by měl být i multiplayer, kdy můžete přizvat kamarády, aby vám pomohli.
Na planetě by se měl střídat den s nocí, přičemž v noci budou potvory a svět obecně nebezpečnější. Kdepak jsme to už slyšeli? Hra bude používat Unreal Engine 4, i když bojové demo, které bude vydáno někdy v prosinci, ještě vznikalo v UE3.
Ačkoliv Flix Interactive počítají s tím, že na hře budou pracovat tak či tak, peníze z Kickstarteru by jaksi celý vývoj jen urychlily. Tvůrci však požadují nemalých 620 tisíc liber, což je na malé studio celkem dost. Pokud chcete zkusit, zda vás přesvědčí, zamiřte na stránky projektu Eden Star.