K PlayStationu 4 přechází hodně majitelů Xboxu 360 a Wii
zdroj: tisková zpráva

K PlayStationu 4 přechází hodně majitelů Xboxu 360 a Wii

13. 6. 2014 17:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Loajalita k platformě je sice hezká, ale ve výsledku úplně zbytečná věc. Pokud se ukáže, že následovník vaší oblíbené platformy nedopadl zrovna dobře, bylo by nelogické se držet své značky zuby nehty a ignorovat potenciálně lepší konkurenci. A přesně to se podle Nielsonu a Sony děje v případě PlayStationu 4. K nové konzoli od Sony prý přechází spoustu majitelů Xboxů 360 a Wii. Čímž trpí prodeje Xboxu One a Wii U, zatímco Sony, jak jsme si už v minulosti řekli několikrát, zažívá úspěšný start své nové konzole.

Nielson je specializovaná firma která sleduje různé segmenty nejen herního průmyslu, takže jim s podobnými daty věřit snad můžeme. Navíc to potvrdil i Scott Rohde, viceprezident produktového vývoje Sony, který má asi také data, ke kterým se my, běžní smrtelníci, jen tak nedostaneme. A data hovoří jasně: 17 procent majitelů PlayStationu 4 nikdy nevlastnilo žádnou konzoli minulé generace, což je samo o sobě velké číslo.

Obzvláště v kontextu toho, že jsme teprve na samém začátku nové generace konzolí. Nejsme ve fázi, kdy PlayStation 2 stál pár tisíc Kč, hry pár stovek a lidi si to kupovali jako rohlíky. PS4 není nejlevnější, hry také nestojí tři stovky a přesto je to pro 17 procent majitelů první stroj - nebo mohli vlastnit nějakou ze starých konzolí a generaci PS3/X360 úplně přeskočit.

Další zajímavé numero je 31 procent - tolik majitelů PlayStationu 4 nikdy nevlastnilo PlayStation 3, ale měli buď Xbox 360, nebo Wii. Skvělé číslo pro Sony, velmi špatná zpráva pro Microsoft a Nintendo. Že si data necucá Nielson z prstu naznačují i prodeje. Zatímco Wii U má pořád problémy prorazit dál než mezi hardcore fanoušky Nintenda, Xbox One taky netrhá žádné rekordy, byť se neprodává špatně. Za PS4 ale v prodejích zaostává, což je fakt podložený oficiálními čísly.

Právě čísla, která naznačují takové množství nováčků pro PlayStation obecně či PlayStation 4, jsou jedním z velkých rozhodovacích faktorů pro HD remaky. O tom se Scott Rohde také rozpovídal pro CVG, konkrétně v případě remasterované edice The Last of Us.

zdroj: Archiv

"Remaster The Last of Us jsme chtěli dostat ven, tak jsme oznámili datum vydání. A máme pro to dobrý důvod - existuje spousta hráčů vlastnících PS4, kteří neměli PS3. Hodně lidí také mohlo vlastnit nějakou konkurenční platformu a chtěli přejít k nám. Máme reálná data, která nám toto ukazují a je až šokující, jak velké číslo to je. Takže jsme chtěli tu hru udělat i pro ně," řekl Rohde.

Nemusíme se ale bát, že by teď Sony kvůli číslům a procentům začala předělávat většinu svých PS3 her na PS4. The Last of Us asi není jediná, ale Sony to chce dělat pouze v případech, kdy to bude dávat smysl. Zrovna The Last of Us vyšlo nedávno, bylo to extrémně dobře hodnocené a populární, tak to smysl dávalo. A očividně v tom hodnotu vidí i jiní, viz například oznámení Grand Theft Auto V pro nové konzole a PC, nebo aktuálně konverze povedeného Payday 2.

Na jakékoliv závěry je příliš brzy, nová generace začala teprve před pár měsíci a Microsoft ukázal, že je ochotný poměrně radikálně měnit věci, u kterých se předtím zdálo že jsou více než jasné. Xbox One bez Kinectu za stejnou cenu jako PlayStation 4 hezky dorovnal hrací pole a teď je to už spíše o hrách. Microsoft měl sice dobrou E3, ale Sony na své pozitivní vlně jede pořád a nevypadá to, že by se měla v dohledné době zabrzdit.

Nejnovější články