Důvod je celkem jasný. Spousta hráčů třeba přechází mezi konzolovými generacemi, ale stejně chtějí, aby svět v DAI odpovídal jejich rozhodnutím. Nepůjde však jen o elementární načrtnutí světa dle několika zásadních voleb jako v Mass Effect 3, protože v Keep prý budou všechny volby z prvních dvou Dragon Age her. Moc se mi to vzhledem k záplavě drobných voleb nezdá, ale je celkem jasné, že Dragon Age Keep umožní vytvořit detailní podobu vašeho světa.
Rozsah popsal pro VG247 Cameron Lee, producent DA Keep. „Můžete provést buď stovky rozhodnutí, nebo jen ta důležitá. To už je na vás. A pak přenesete rozhodnutí do Dragon Age: Inquisition. Herní svět se pak automaticky změní na základě rozhodnutí v Keep.“ Dalo by se také říct, že lze s pomocí Keep napravit předešlé přehmaty, ale to by se skoro rovnalo cheatování, ne? Je třeba stát si za svými herními chybami!
zdroj: Archiv
Nicméně i vás asi napadne, že při strohém popisu rozhodnutí v Keep ne vždy musíte zvolit to správné, tedy to, které jste dříve učinili. Od vydání Origins uplynul nějaký ten pátek, a i když si pamatuji hlavní volby, jsem si celkem jistý, že na některé menší si nevzpomenu. Obávám se též, že se v kontextu situace nemusím úplně zorientovat.
Ale i na to, zdá se, Keep myslí. Prý nabídne spousta obrázků a textu, případně i vypravěčské scénky. Navíc vám hra i jemně naznačí, když budou vaše volby nelogické. „Vytvořili jsme algoritmus, který projde stovky vašich rozhodnutí a najde ta konfliktní. Řekne vám, že jste najednou nemohli učinit tato dvě a zeptá se vás, které má přednost.“
Princip Keep (pokud tedy bude fungovat) je atraktivní, protože snímá z mých zad břemeno žonglování s uloženými pozicemi. Navíc umožní dát do hry dodatečné tahy RPG štětcem v oblastech, když jsem při hraní jisté pasáže minul.
Dragon Age Keep je zatím v betě, do níž se můžete přihlásit. Termín vydání neznáme, ale logicky k tomu dojde ještě před vydáním Dragon Age: Inquisition.