"Jsme přesvědčení o tom, že na E3 jsme s Mass Effectem 3 dovezli asi naše nejlepší demo, a stejně tak samotná hra bude s největší pravděpodobností naší nejlepší počítačovou hrou všech dob. Kdybychom ji dělali bez předchozích dvou dílů, nemohlo by se to stát. Takže i z perspektivy hráče jsou pokračování vlastně dobrá věc," říká Zeschuk. Základem k dobrému pokračování je podle něj inovace: vývojáři musí podstoupit nějaký tvůrčí risk, snažit se pochopit své hráče a naslouchat zpětné vazbě. Ne vždy to nutně vede k lepší hře, ale na to musí být člověk připravený a ochotný tenhle risk podstoupit.
"V pokračováních člověku mnohdy stačí jen správně prohodit proměnné a nastavit parametry. Ale s negativním přístupem, kdy jsou vývojáři líní, nemají ambice a jen se snaží zpoplatnit nějaký předvídatelný záměř, to nemůže fungovat," dodává Zeschuk.
Nějak podobně to na veletrhu E3 viděli také zástupci id Software, kteří v rozhovorech otevřeně mluvili o již vznikajícím DOOMovi 4 a zatím stále jen teoretickém Rage 2. "Herní pokračování bývají podrobena neférové kritice," myslí si šéf id Software Todd Hollenshead. "Prý že nejsou originální. Ale i v pokračování můžete udělat spoustu originálních věcí, pokud dodržujete pravidla herního světa, který jste si vymysleli v jedničce."