Jak se tvůrce Spelliria vykašlal na herní média a našel štěstí u Facebooku
zdroj: tisková zpráva

Jak se tvůrce Spelliria vykašlal na herní média a našel štěstí u Facebooku

10. 5. 2013 11:45 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Nezávislá hra Spellirium připomíná cosi mezi klikací adventurou a hidden object hrami, s tím rozdílem, že zde se rébusy řeší psaním textu. Se svým fantasy kresleným stylem jde o titul s potenciálem zaujmout hory casual hráčů. Spellirium však mělo jeden podstatný problém – nikdo ho neznal. A právě cestou za popularizací hry se zabývá inspirativní článek na The PA Report.

Řekněme si to takhle: na Zemi žije přes 7 miliard lidí a podstatná část z nich tvoří nějaký zajímavý obsah. Jenže zatímco počet kvalitních děl stoupá, rozsah dnů se bohužel nenafukuje. Mrzí to uživatele, protože nestíhají všechnu dostupnou zábavu, ale hlavně to je vražedné pro malé vývojáře. Třeba pro Ryana Creightona, autora Spelliria, který se po dlouhých zkušenostech vybodl na tradiční herní média a našel štěstí u Facebooku.

Creighton přitom není úplně neznámým tvůrcem. Má za sebou 13 let vývojaření, předloni dokonce dosáhl do mainstreamových vod, když se svou pětiletou dcerou spoluvytvořili "světový virální hit", hru Sissy's Magical Ponycorn Adventure (ani mně to nic neříká).

...

Spelliria se však i přes občasný výskyt ve velkých herních médiích od Kotaku po Polygon zákazníci skoro vůbec nedotkli. Podle Toma Ohlea z Evolve PR, jak ho cituje PAR, pouze "30 % novinářů otevře e-mail s tiskovkou či trailerem, a jen 12 % ho dokonce přečte". Creighton (ne)úspěch měřil v zisku z reklamy, kterou mu generovaly jeho vlastní trailery. Později mu pomohly i alternativní formy šíření, především Twitter – dočkal se na něm i podpory Tima Schafera a Mojangu, ale sám Creighton říká, že na něco podobného se nelze spolehnout. "Zaujmout slavné lidi, aby o vás tweetovali, je těžké, víte?"

Poslední Creightonovou štací byl nakonec Facebook. Jeho nenáviděné sponzorované příspěvky ho v prvním pokusu stály 5 dolarů a přivedly k němu větší počet návštěvníků než zpráva na Kotaku – celých 25 lidí! I to je však vyšší číslo v porovnání s méně než deseti...

Jeden by mohl jízlivě dodat, že na vině dosavadního neúspěchu Spelliria možná bude i skutečnost, že herní princip se špatně popisuje, a dokonce i Creightonovo crowdfundingové video se k pointě hry dostává až za několik trestuhodných minut.

Zrovna tak Spellirium samotné působí spíše jako titul pro mobilní platformy než obsah určený čtenářům tradičních herních médií. Momentálně však Creighton zvažuje jak další cílenou reklamu na Facebooku, tak plní vývojářské stránky svou ukázkou určité rigidnosti herních médií a omezeného dosahu jejich popularizační funkce.

Nejnovější články