Jak mělo vypadat zrušené Tiberium?
zdroj: tisková zpráva

Jak mělo vypadat zrušené Tiberium?

21. 1. 2009 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Důraz asi měl být kladen na letadla a došlo by i k bojům v ulicích nějaké rozvojové země. + ÚDAJNÉ PŘÍČINY KRACHU

Stejně jako v roce 2002 u Renegade 2, i v případě další nerealizované first-person střílečky ze světa Command & Conquer pronikly na síť sítí ukázky ve stylu "co by bylo, kdyby..." - tentokrát raději oklikou přes Rusko, resp. tamní fanstránku CnC Russia. Jakkoli se jedná pouze o skicy a artworky, z nichž není jasné, které jsou určeny pro vlastní hru a které pro cutscény/filmečky, lze na jejich základě ledacos usuzovat. Že asi měl být velký důraz kladen na útočná nebo transportní letadla (typy slavné z C&C RTS), že se některé mise mohly odehrávat v rozbombardovaných ulicích města v nějaké rozvojové zemi (i díky mechům scény trochu připomínají Metal Gear Solid 4), jakou těžkou výbavou by disponovali pancéřovaní vojáci a že jsme možná mohli zavítat i do podzemních stok se zeleným tibériem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V zářijovém rozhodnutí EA zrušit Tiberium se už později nikdo oficiálně nehrabal. Svou verzi přesto tehdy někdo z vývojářů ze studia EA LA sesumíroval do diskusních fór na Gamasutře. Příčinu krachu tam svádí na špatné personální obsazení tvůrčího tým a vnitřní rozbroje, když kupříkladu člověka, který vytvořil jedinou misi pro Halo, jmenovali (údajně kvůli řiťolezectví) ředitelem designérů a měl šéfovat mnohem zkušenějším lidem podepsaným pod sérií Medal of Honor. Těm prý pil krev i nový producent a jím přivedení pomocníci, kteří byli prezentováni jako ti, kdo má Tiberium zachránit.

A hlavně přemíra lidí v managmentu, kteří jen zvyšovali rozpočet, ale v reálu ničím hodnotným na hře nepřispívali, kromě chybných kroků a snahou o své uvedení v položce Credits na MobyGames pro pozdější chloubu referencemi (známý to nešvar téměř všude, pokud se tedy dílo povede, jinak od něj samozřejmě dají ruce pryč). Tito nekompetentní vedoucí, aspoň dle názoru autora příspěvku na Gamasutře, prý sabotovali projekt od prvního dne - od nerovnoměrného rozdělení prací v týmu, tolerování flákání se zaměstnanců při surfování webem v pracovní době, nevycházení s klíčovými autory až po nedodržování milestonů, což vše mělo vyústit v odchod nejzkušenějších lidí z EA LA a neschopnost je adekvátně nahradit. S výše popisovaným mají obecně velké problémy všechny větší vývojářské firmy, včetně těch českých.

Více o Tiberium původně plánovaném pro PC, PS3 a X360 v preview a dobovém zpravodajství:

EA zrušili Tiberium  [30.9.2008 22:22 - levis]
Odklady Battlefield Heroes a Tiberium  [30.7.2008 00:01 - jd]
Pohlednice z války Tiberium  [12.5.2008 12:12 - levis]
Za mimozemskou věží v Tiberium  [31.1.2008 12:12 - levis]
Sestřih záběrů z hraní Tiberium  [26.1.2008 10:10 - levis]
zdroj: CNCRussia, Gamasutra, vlastní

jd

Nejnovější články