"S těžkým srdcem vám po konzultacích s kolegy z vedení oznamuji okamžité zastavení všech prací na Tiberium," hlásá uniklý vzkaz z okruhu interní komunikace EA. Po nedávném odkladu hry se sice zdálo, že autoři dostali nejméně další rok času, ale ředitelé divize EA Games se nakonec rozhodli multiplatformní týmovou střílečku Tiberium odstřelit, jak stačila obratem oficiálně potvrdit mluvčí.
Hlavní příčinou prý bylo, že Tiberium by nedosahovalo kvalit běžných standardů firmy EA (o čemž byli škarohlídové přesvědčeni od vydání záběrů z hraní) a proto by logicky nemohlo uspět ani na trhu. Mike Verdu z EA LA řekl, že ani s dalším rokem času by autoři nebyli schopni hru přivést zpět k životu a dostatečně zlepšit, a tak se rozhodli ji rovnou dát k ledu. Byli si sice vědomi zásadních designérských oříšků, spojených s konceptem hry, ale dost dobře si s nimi prý nedovedli poradit.
všechny dosud vydané obrázky najdete v naší galerii
Část autorského týmu bude nyní převelena či roztmelena mezi další vývojářské týmy EA LA, kde se vedle Red Alertu 3 pracuje také na dvojici her pod dohledem režiséra Stevena Spielberga (emotivní akce a nejspíš něco z války). Odpískání Tiberium pak má v neposlední řadě sloužit i jako varování ostatním projektům vně firmy. Nelze než s Verduem souhlasit, že takto zásadní rozhodnutí by nejspíš měla padat mnohem dříve, ale na druhou stranu, to by ještě nestihly být vyzkoušeny všechny herní prototypy. Nepatrná díra na C&C trhu po C&C Renegade a zrušeném Renegade 2 tedy zůstává nadále otevřená...
A co na zrušení říkáte vy?
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Preview
Odklady Battlefield Heroes a Tiberium [30.7.2008 00:01 - jd]
Za mimozemskou věží v Tiberium [31.1.2008 12:12 - levis]
Sestřih záběrů z hraní Tiberium [26.1.2008 10:10 - levis]
První trailer z Tiberium [18.1.2008 19:19 - jd]
Odhalení FPS Tiberium ze světa Command&Conquer [12.12.2007 07:07 - ls&jd]