Někteří fanoušci Tomb Raidera začali poukazovat na to, že v doposud vydaných videích byly k vidění jen quick-time soubojové sekvence. V reakci na tyto dotazy a někdy i stížnosti nyní promluvil Karl Stewart z Crystal Dynamics. "Souboje jsou pro nás v téhle hře hodně, hodně důležité, a speciálně kvůli nim jsme ve studiu dali dohromady zvláštní tým vývojářů," řekl Stewart v rozhovoru s Kotaku. Hlavní důvod, proč jsme ze soubojů zatím neviděli víc, je prý nasnadě - autoři své pojetí soubojů považují za tak ambiciózní a neobvyklé, že s ním nechtěli vyrukovat ihned.
Zapomeňte na to, jak jste v minulých dílech Tomb Raidera vesele kosili nepřátele z Lařiných dvou pistolí. V novém dílu série bude trvat pořádně dlouho, než hrdinka obě zbraně najde a než hlavně vyspěje natolik, aby je uměla používat. Pistole navíc budou patřit kapitánovi Conradu Rothovi, s jehož lodí Lara na začátku hry ztroskotá, a protože zraněný Roth má ve hře představovat jakousi otcovskou figuru či snad teoreticky i Lařin milostný zálet, kapitánovy pistole budou pro hrdinku znamenat ještě o hodně víc. Pořád málo důvodů, proč tajit souboje? Pak vězte, že podle Stewarta tento díl Tomb Raidear nastolí i směr, jímž se budou ubírat další díly v sérii - a něco takového se rozhodně nesmí uspěchat.