Handrkování se o Star Wars Battlefront 3
zdroj: tisková zpráva

Handrkování se o Star Wars Battlefront 3

19. 1. 2009 9:09 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Přibližujeme se politické scéně: zneuznaným vývojářům posluhují blogy v roli tzv. "užitečných idiotů", přes něž si vyřizují účty.

Herní průmysl se nám začíná čím dál více blížit politické scéně. Partaje nahrazují vývojářské firmy, kterým při sledování jejich zájmů posluhují blogy v roli takzvaných "užitečných idiotů", přes něž si vyřizují účty nebo špiní něčí práci. Typicky se tak děje u zrušených her, kde už vlastně o nic moc nejde a někdo chce jen sdělit světu, že by bývala naprosto super, kdyby ji ten zlý vydavatel nezařízl... Série řízených úniků okolo pořád ještě neoznámené sci-fi akce Star Wars Battlefront 3 jde ale ještě mnohem dál. Její tvůrci z Free Radical zkrachovali a v prosinci jim byl projekt odebrán, ačkoli měl být skoro hotov. Jeden z bývalých zaměstnanců to psychicky neunesl a pustil ven artworky, pak docela finálně vyhlížející alpha-video a později ještě další dva artworky:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Teď už aspoň víme, co ho k tomu přesně vedlo. Člověk vystupující pod fiktivním jménem Thomas Dudenaugty se nedokázal smířit s tím, že jeho dlouho opečovávané dítko převzal někdo jiný a hodlá ho upravit dle svého gusta. Nebo mu jde spíš o získání nového džobu, nalákání potenciálního investora na TimeSplitters 4 (údajně s o řád pokročilejším enginem) či navýšení hodnoty pozůstalých aktiv bývalého chlebodárce (např. technologie, z čehož se pak budou splácet dluhy)? "Vyvinuli jsme pro Battlefront 3 dechberoucí systém, který dovoloval plynule přelétávat ze země do vzduchu, na oběžnou dráhu a pak do vesmíru. Jenže tato možnost padne s koncem angažovanosti Free Radical," posteskl si zneuznaný tvůrce.

Někde zaslechl, že noví vývojáři, kteří byli od LucasArts pověřeni dokončením projektu, prý přechody z povrchu do vesmíru dokáží řešit jen obyčejnou cutscénou. "Důvod neznám, asi si chtějí ulehčit práci," dodal. Kdo že je ta úplně neschopná firma? Původně se spekulovalo o Rebellionu, autorech handheldovky Rogue Squadron, ale nyní to vypadá spíš na návrat domů - k lidem podepsaným pod prvními dvěma díly Battlefrontu, kalifornské pobočce Pandemic Studios a naposledy Lord of the Rings: Conquest.

Pojďme však ještě zpátky k onomu Thomasi Dudenaugtymu, který se také pozastavil nad chováním vydavatele LucasArts: "Přestože jsme měli Battlefront 3 po více než 18 měsících práce téměř hotov a fungovala i jeho nejsložitější část (multiplayer), nikdy se nám neráčili sdělit, kdy ho vlastně chtějí vydat či ohlásit." Domnívá se, že si nechtěli sami lézt do zelí kvůli Force Unleashed a Fracture. Pravda je možná někde trochu jinde, když anonymní zdroj blízký LucasArts kontroval, že hra prý byla skoro nehratelná a že se na Free Radical začali dívat skrz prsty už po negativním přijetí Haze. Ať uvěříte kterékoli verzi, jisté je, že tato kauza Battlefrontu 3 do budoucna uškodí.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Uniklé záběry ze Star Wars Battlefront 3  [16.1.2009 15:15 - levis]
Artworky z Star Wars Battlefront 3?
zdroj: Spong, VG247, IGN, PCG

jd

Nejnovější články