Herní průmysl se nám začíná čím dál více blížit politické scéně. Partaje nahrazují vývojářské firmy, kterým při sledování jejich zájmů posluhují blogy v roli takzvaných "užitečných idiotů", přes něž si vyřizují účty nebo špiní něčí práci. Typicky se tak děje u zrušených her, kde už vlastně o nic moc nejde a někdo chce jen sdělit světu, že by bývala naprosto super, kdyby ji ten zlý vydavatel nezařízl... Série řízených úniků okolo pořád ještě neoznámené sci-fi akce Star Wars Battlefront 3 jde ale ještě mnohem dál. Její tvůrci z Free Radical zkrachovali a v prosinci jim byl projekt odebrán, ačkoli měl být skoro hotov. Jeden z bývalých zaměstnanců to psychicky neunesl a pustil ven artworky, pak docela finálně vyhlížející alpha-video a později ještě další dva artworky:


Teď už aspoň víme, co ho k tomu přesně vedlo. Člověk vystupující pod fiktivním jménem Thomas Dudenaugty se nedokázal smířit s tím, že jeho dlouho opečovávané dítko převzal někdo jiný a hodlá ho upravit dle svého gusta. Nebo mu jde spíš o získání nového džobu, nalákání potenciálního investora na TimeSplitters 4 (údajně s o řád pokročilejším enginem) či navýšení hodnoty pozůstalých aktiv bývalého chlebodárce (např. technologie, z čehož se pak budou splácet dluhy)? "Vyvinuli jsme pro Battlefront 3 dechberoucí systém, který dovoloval plynule přelétávat ze země do vzduchu, na oběžnou dráhu a pak do vesmíru. Jenže tato možnost padne s koncem angažovanosti Free Radical," posteskl si zneuznaný tvůrce.
Někde zaslechl, že noví vývojáři, kteří byli od LucasArts pověřeni dokončením projektu, prý přechody z povrchu do vesmíru dokáží řešit jen obyčejnou cutscénou. "Důvod neznám, asi si chtějí ulehčit práci," dodal. Kdo že je ta úplně neschopná firma? Původně se spekulovalo o Rebellionu, autorech handheldovky Rogue Squadron, ale nyní to vypadá spíš na návrat domů - k lidem podepsaným pod prvními dvěma díly Battlefrontu, kalifornské pobočce Pandemic Studios a naposledy Lord of the Rings: Conquest.
Pojďme však ještě zpátky k onomu Thomasi Dudenaugtymu, který se také pozastavil nad chováním vydavatele LucasArts: "Přestože jsme měli Battlefront 3 po více než 18 měsících práce téměř hotov a fungovala i jeho nejsložitější část (multiplayer), nikdy se nám neráčili sdělit, kdy ho vlastně chtějí vydat či ohlásit." Domnívá se, že si nechtěli sami lézt do zelí kvůli Force Unleashed a Fracture. Pravda je možná někde trochu jinde, když anonymní zdroj blízký LucasArts kontroval, že hra prý byla skoro nehratelná a že se na Free Radical začali dívat skrz prsty už po negativním přijetí Haze. Ať uvěříte kterékoli verzi, jisté je, že tato kauza Battlefrontu 3 do budoucna uškodí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Uniklé záběry ze Star Wars Battlefront 3 [16.1.2009 15:15 - levis]
Artworky z Star Wars Battlefront 3?