zdroj: Archiv
I když totiž těží z takzvaného Snu snů, jakési uzlové banky vzpomínek a emocí všech sylvari, předávané pomocí Bledého stromu, v prvních dnech po narození jsou to bytosti zranitelné, naivní a vyžadující pomoc. I s postupem času v nich mnoho ze zvědavosti a fascinace světem zůstane, ale nedá se čekat, že by byli nějak dětinsky "hloupí" a udivení. Na to si dali tvůrci při práci na Guild Wars 2 prý pozor.
V prvotních konceptech se sylvari podobají spíše stromovým bytostem, ve finální podobě jsou to krásní dospělí jedinci se zelenou kůží a mnoha odkazy na rostlinný původ. Právě díky určité míře naivity a hlavně jakési neposkvrněné dobrotě se sylvari chovají a vyjadřují jako mytizovaní rytíři Kulatého stolu. Oddaně, věrně, s jistotou správného... pokud se tedy neobrátí k poněkud temnější stránce svého já, což se také stává. Nicméně, ani ze zlých sylvari by neměli draci radost. Jsou příliš jiní. Zvláštní skupinu pak představují ti, kteří vyslyší volání rodného stromu ke speciální misi, Wyld Huntu, což je úkol nelehký a velmi často si i vyžádá život sylvariho.
Sylvari by ale neměli být primitivním ekvivalentem dobrého fantasy ekologa. Rozvíjí hlubokou filosofii, jsou stíhání vlastními problémy i obtížemi a budují bohatou kulturu, jak jim jen jejich krátká existence zatím dovoluje. Jde o velmi pozoruhodný koncept cizí rasy v herním fantasy, který procházel velkým odlaďováním. Původně třeba měli být sylvari telepati a nyní jim zůstala jen empatie, s jejíž pomocí přesvědčují floru, aby jim vypomáhala, a staví z ní třeba hradby, zbraně i zbroj. Rozhodně bude zajímavé tuhle rasu, v níž si vlastní rodinu skutečně vybíráte, prozkoumat.