Guerilla, aneb Jak se verbuje do herní firmy
zdroj: tisková zpráva

Guerilla, aneb Jak se verbuje do herní firmy

21. 8. 2013 14:36 | Téma | autor: Pavel Dobrovský |

Co udělalo studio Guerilla? Killzone. A předtím Killzone. Dále: Killzone, Killzone, Killzone a, pozor, jeden Shellshock. "Teď se to změní," říká Delano Lebman. "Pracujeme na nové střílečce pro PlayStation, oznámíme jí začátkem příštího roku." Lebman přijel na GDS verbovat mladé talenty, a tak jsme na něj investigativně nastoupili.

Plán byl dobrý: zkušený a momentálně nezaměstnaný programátor (s minulostí v horské odbojářské skupině) z málo známého asijského státu Tuva se uchází o práci. V praxi celý plán vybouchl za několik sekund. Až budete chtít dělat investigativu, tak si nezapomeňte sundat ceduli MEDIA. Lebman i přesto vysvětlil, o koho má Guerilla zájem.

"Programátoři, programátoři, programátoři - ti nám chybí. Vynikajících programátorů je málo, a ti existující už makají pro Activision, Bungie a další velká studia. V ideálním světě by chodili za námi, abysme je zaměstnali, ale v téhle realitě nemají moc důvod." Delano proto nemá na konferencích jako je GDS moc úspěchu. Z desítek lidí, kteří k němu za den přišli, jen čtyři splňovali podmínky - a to ne úplně. Přitom stačí několikaletá zkušenost s vývojem, aby mohla být ruka v rukávě. Jenže velké firmy si své lidi hlídají.

Podmínky, které nabízi Guerilla novým zaměstnancům budou shodné u většiny evropských studií. Pakliže jim za to stojíte, dostanete kolem 120 000 korun měsíčně a studio se postará o nalezení vhodného bytu v Amsterdamu, jakožto i pracovních možností pro případnou rodinu. "Přijít do cizí země může být nepříjemné, takže se snažíme cizincům co nejlépe představit místní společnost a zvyky."

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Z dvou set lidí, kteří pracují v Guerilla, jich je polovina z pětadvaceti různých zemí. Multikulturnost se podle Delana promítá i do her, na kterých tým pracuje, protože "Němec bude striktní, Polák konzervativní a Francouz rozevlátý," takže každý přinese svůj vlastní vklad. "Bereme v poslední době hlavně stážisty, kteří jsou mladí a chtějí se naučit pracovat ve velké firmě," tvrdí Delano (viz Život pod vodou se Stevem Zissou). "Takových je dostatek a s trochou štěstí z nich vyrostou špičkoví vývojáři a zůstanou s námi."

Pár takových stážistů čekatelů už nervózně podupává u stánku. Třeba budou mít štěstí s GDC 2013 pro ně bude tou akcí, na které se dostali k vývoji velkých her.

Nejnovější články